Klacht: Bus zonder melding of reden niet aangekomen

op 23 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus lijn 165 naar Druten was de bus van 20.13 gewoon wegevallen zonder dat dit ook maar ergens vermeld stond.

Ik was al 19.18 aangekomen in ‘s-Hertogenbosch op het station vanuit Hoorn (NL) de reis duurde 1.42 uur. Helaas was de bus van 19.13 natuurlijk net weg. In principe is dat normaal omdat de bus gewoon op tijd weg moet. Ik keek gewoon op het bord waar mijn bus normaal alrtijd vermeld staat. Helaas geen melding over de volgende optie voor 165 naar Kerkdriel met Drutten als eind station…Na 55 minuten wachten was mijn bus 20.13 nog niet in zicht. ook geen melding. Ondertussen was mijn neefie ook al bij mij komen staan. Enkele minuten later kwam een 165 binnen reiden…Wou in de bus stappen toen zij de chauffeur sorry meneer deze gaat uit dienst. Effe vragen waar de andere bus is en hij zij geen idee maar hij gaat nu naar huis. Dus Geen bus 165 naar huis na een uur wachten! Bus 165 om 21.13 was er wel netjes maar om bijna 2 uren op 1 bus te staan te wachten met z’n tween is niet prettig. Totale wachtijd na mijn lange reis 1h55min

Als er een bus uitvalt dat dit minstens gemeld word op de borden. Als een bus een vertraging heeft dit ook te melden. Alternatieve opties aan te bieden bij het uitvallen van een bus die ieder uur zou moeten reiden

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Edwin, Wat balen dat je bus niet is komen opdagen. Graag zoek ik alsnog voor je uit wat de oorzaak hiervan is, maar uit je bericht haal ik niet wanneer dit is voorgevallen. Kun je me dit nog aangeven? Helaas is het voor ons lastig om meteen een alternatieve route aan te bieden als er een bus uitvalt omdat onze reizigers verschillende bestemmingen hebben. Ik adviseer je in zo'n geval om via onze website of via 9292.nl te kijken of er een alternatief is. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Edwin Heijmans

6 maanden geleden - Pardon voor het vergeten de datum te melden Dit gebeurde gister avond 22juni Er zijn zover ik weet geen alternatieve opties Met dank

Arriva

Heeft op 23 juni 2016 om 15:15 geantwoord

Beste Edwin,

Bedankt voor je aanvullende informatie. Ik kan op dit moment helaas niet inzien waarom de bus niet is komen opdagen, maar stuur je bericht intern door zodat dit uitgezocht kan worden.

Je gaf in je oplossing aan dat je graag had gezien dat we een alternatieve optie zouden aanbieden om mee te reizen, maar als deze er niet is kunnen we deze uiteraard ook niet aanbieden.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd die je hierdoor hebt gehad gisteravond.

^YZ
Webcareteam Arriva

Heeft op 23 juni 2016 om 16:25 geantwoord

Als er maar een melding was had ik een alternatieve vervoer kunnen regelen. Geen melding. Vergoeding voor ongemak zou ook wel prettig zijn...

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Heijmans