Klacht: Bus te vroeg weg

Chesada op 20 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wilde vanochtend bus vijf voor acht naar deze was gewoon te vroeg weggegaan . Nu heb ik een probleem op mijn werk

Als bus op normale tijd weggaat

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 oktober 2017 om 08:37 geantwoord

Beste Chesada,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je de bus gemist hebt doordat deze te vroeg van de halte is weggereden. Ik begrijp dat dit erg vervelend is en dit niet goed overkomt bij je werkgever.

Echter is het wel zo dat een bus een marge heeft van 3 minuten. Het kan dus voorkomen dat een bus 3 min eerder of later bij een halte aan komt. Zeker in de spits als het druk is en er niemand bij de halte staat kan hij de keuze maken om door te rijden. Ook laten niet alle haltes het toe om daar te blijven wachten omdat het bijvoorbeeld leidt tot een opstopping.

Ons advies is om daarom altijd 5 min. van tevoren aanwezig te zijn. Langer dan 3 minuten te vroeg of te laat mag een bus namelijk niet komen. Mocht dit toch voorkomen dan mag je dit bij ons melden. Dit kan nog makkelijker via Facebook of Twitter. Vergeet dan niet de halte, lijnnummer en richting van de bus te vermelden.

Excuus voor het ervaren ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Chesada

Heeft op 09 november 2017 om 19:52 geantwoord

dit is wel heel makkelijk hij is vijf minuten van te voren weggegaan en het was op adverium oost in drachten. dus geen opstopping.

Alle klachten die gemeld zijn door