Klacht: Bus te vroeg van halte vertrokken

op 22 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 186 richting Leiden Centraal en eindpunt Oegstgeest vertrok veel te vroeg van halte Roomburg, vertrok niet om 14.59 maar tien minuten eerder. Bus gemist, waarom? is helemaal geen drukke tijd, geen reden om veel te vroeg te zijn.

Als bussen de op de halte aangegeven dienstregeling aanhouden.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 22 december 2017 om 23:10 geantwoord

Beste G Ferwerda,

Wat jammer om te lezen dat de bus te vroeg is vertrokken. Helaas kan ik de realtime gegevens van deze rit niet achterhalen. Ik heb je klacht daarom intern doorgestuurd zodat er op de punctualiteit van lijn 186 gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak!

^Manon
Webcareteam Arriva

Heeft op 23 december 2017 om 09:27 geantwoord

Jammer om te lezen, het is een slap antwoord. Ik zou zeggen, \"het spijt ons en dit mag niet gebeuren\". Ik vind dit typisch een doofpot analyse. Ik geloof ook niet dat u de realtime gegevens niet kunt achterhalen, want alle ritten worden gevolgd door uw systeem. U wilt ze misschien niet achterhalen, en wist die gegevens snel, maar dat bedoel ik met doofpot analyse. We waren gewoon iets te vroeg naar de halte gegaan, omdat we naar Schiphol moesten om een familielid te verwelkomen. Wat we zagen waren de treurig vertrekkende achterlichten van een onnodig te vroeg vertrokken bus, en dat is ook het gevoel dat ik overhoud aan de service van Arriva. Ze laten de reizigers veel te vaak in de kou staan, de klacht die ik heb over de terugreis vanuit de Breestraat terug naar Roomburg om tien uur 's avonds is nog schrijnender. Die klacht komt nog. Ik heb het overigens al vaker meegemaakt dat de bus uit Gouda veel te vroeg vanuit Roomburg vertrekt, het lijkt erop dat de chauffeurs graag lekker tussen de ritten door willen pauzeren of zoiets. Vanaf de Hoge Rijndijk is dat niet zo erg, want daar komen veel bussen langs die naar het station gaan, maar dat geldt voor veel haltes niet, waar maar één lijn langsgaat. Antwoord op deze klacht is een gemiste kans, en ik zal zeker Facebook opzoeken om mijn ervaringen met Arriva van 22 december met anderen te delen. Gerben Ferwerda

Alle klachten die gemeld zijn door G Ferwerda