Klacht: bus te laat

op 17 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is nu al een aantal keren gebeurd dat de bus, lijn 90 van Grave naar s Hertogenbosch, 10 tot 20 minuten te laat aankomt bij de halte. Ik vind dit erg vervelend, omdat ik daardoor te laat op school/stage kom.
Ook wordt het niet vroegtijdig aangegeven op 9292.nl of in de app, waardoor ik dus vaak 20 minuten sta te wachten bij de halte.

Ik begrijp dat de bus vertraging op kan lopen, omdat de bus vanuit s Hertogenbosch richting Grave komen en hierna bij busstation Grave omdraait en terug gaat naar s Hertogenbosch. Maar het zou voor mij vroeger aan geven mogen worden, als de bus te laat komt, ivm file o.i.d.

Ik ben tevreden als de bussen op aangegeven tijden bij de haltes zullen zijn. Nu kun je niet van de bussen op aan en kom je altijd te laat.

Ook zal het al fijn zijn als het direct aangeven wordt op 9292.nl of in de app als de bus vertraging heeft. (En dus niet pas 20minuten nadat de bus er eigenlijk al had moeten zijn)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 oktober 2016 om 08:16 geantwoord

Beste Joyce,

Wat jammer om te horen dat je bus een aantal keer met vertraging reed. De dienstregeling streven wij uiteraard zo goed mogelijk na te leven, echter kan er altijd een voorval zijn waardoor er vertraging ontstaat. Dit inderdaad bijvoorbeeld door verkeer/files. 100% voorkomen is hierin helaas niet mogelijk.

De tijden in het volgsysteem worden zoveel mogelijk gesynchroniseerd met de tijden in de app en via andere reisplanners als 9292ov.nl Dit lukt echter niet voor elk type bus.

^NT
Arriva Webcare.