Klacht: bus stopte niet bij halte

op 17 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond op 16-7 om 11.40 uur in Harlingen Haven na de aankomst van de snelboot op bus 71 te wachten met nog wat zwaarbepakte mensen die ook van de boot waren gekomen. We stonden te wachten op de bus die naar de kop van de Afsluitdijk rijdt.Er stonden twee touringcars op de bushaltes geparkeerd, dus we waren half op de weg gaan staan, ter hoogte van de halte, om goed zichtbaar te zijn voor de chauffeur. Tot onze verbazing zette hij echter een eind voor de halte een paar mensen uit de bus, om vervolgens ons groepje voorbij te rijden, terwijl we met wapperende OV-kaarten op de weg stonden. Hij liet niemand instappen en reed weg richting de volgende halte. Voor een bus die maar eens in het uur rijdt, vind ik dat onacceptabel.

Ik ben tevreden als dit niet meer gebeurt, en ik erop kan rekenen dat de bus bij de halte stopt als daar mensen bij verzameld staan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Goedemiddag, Uit je melding begrijp ik dat de bus van lijn 71 op zaterdag 16 juli de halte Harlingen, Veerbootterminal voorbij is gereden zonder jullie mee te nemen, ondanks duidelijke signalen met o.a. OV-chipkaarten. Ik begrijp dat dit geen leuke ervaring is geweest. Daarom heb ik je melding ook doorgestuurd zodat dit verder kan worden onderzocht. Excuses voor het ervaren ongemak! Groet, ^JE

Arriva

Heeft op 21 juli 2016 om 09:52 geantwoord

De melding is intern doorgestuurd naar de teammanager in de betreffende regio zodat dit voorval besproken kan worden en er hoor en wederhoor toegepast kan worden. Hopelijk wordt er in de toekomst verbetering ervaren zodat er door de reizigers, die aangeven graag op de bus te willen stappen, wel bij de halte ingestapt kan worden. Er is intern melding van gemaakt zodat deze situatie besproken kan worden. Daarom wordt de klacht afgesloten. ^MR

Alle klachten die gemeld zijn door E2000