Klacht: Bus stopte niet bij aangegeven halte

op 17 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Pas geleden zou ik vanwege mijn nieuwe werk, vanuit Gorinchem naar Hoornaar gaan. Er kwam een kleine buurtbus, en de chauffeur vroeg tijdens het rijden nog waar ik uit moest. Dus ik gaf aan dat ik eruit moest bij de driesprong in Hoornaar. Hij zei dat dat geen probleem was en dat we er toch langs zouden komen. Ik was de enige passagier, maar toen we door Hoornaar reden, heeft de chauffeur niets gezegd! Waar hij gewoon doorgereden is naar Arkel. Toen kwam er een student binnen, en ik vroeg nog:” Zijn we al in Hoornaar?”. Waarom de chauffeur doodleuk zegt:” Nee, die zijn we al voorbij, ik had nog gezegd dat je moest zeggen waar je uit moest, maar je zei niets?”. Terwijl de chauffeur dat helemaal niet tegen mij had gezegd, en ik wist niet waar ik precies uit moest, want het was voor mij de eerste keer dat ik die kant op moest. De chauffeur probeerde mij de schuld in de schoenen te schuiven. Ik had verwacht dat hij wel aan zou geven als we bijna in Hoornaar zouden zijn. Hij heeft het opgelost door mij af te zetten, ergens in een bushokje langs de grote weg van Arkel. En ik mocht zelf maar uitzoeken hoe ik op mijn plek van bestemming moest komen. Hij heeft de student wel netjes op tijd op school afgeleverd. Want de jongen zei nog:” Ja ik moet wel op tijd op school zijn.” En de chauffeur zei ook dat hij niet terug kon om mij af te zetten. Dus doen stond ik daar, in Arkel. Kon ik teruglopen naar het station in Arkel, een half uur wachten, wéér naar Gorinchem, en dan wéér met diezelfde buurtbus. Ik had om half 9 op mijn afspraak moeten zijn, en om 11 uur was ik er nog niet. Waardoor ik nu mijn werk kwijt ben, een hoop tijd ( terwijl ik op tijd ben vertrokken, want ik liep rond 7 uur al richting het station van Leerdam, zodat ik geen trein zou kunnen missen of een bus) Ik ben toen maar weer terug naar Leerdam gegaan, omdat mijn werk belde dat het niet meer mogelijk was dat ik die dag nog zou kunnen komen, omdat de mensen van de afspraak, weg moesten. Heel Hartelijk bedankt buschauffeur van Arriva!

Excuses, want het mag niet zo zijn, dat een passagier aangeeft waar hij of zij uit moet, en dat de buschauffeur daar lak aan heeft en gewoon doorrijd, en niets zegt! Terwijl je de enige passagier in het buurtbusje bent, en de buurtbus had ook geen knop. Ook zou ik graag mijn geld terug willen, want ik heb betaald voor een reis, die ik niet kon afmaken.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 juni 2016 om 07:48 geantwoord

Hallo Roos,

Bedankt voor je bericht. Afgaande op jouw verhaal is mijn conclusie dat hier sprake is geweest van miscommunicatie. Jammer om te lezen dat je hierdoor op 24 mei zo onderhand de hele ochtend onderweg geweest bent.

Ik stuur je klacht door naar de buurtbuscoördinator in de regio zodat hij dit voorval met de betreffende chauffeur kan bespreken. Doel van deze melding is vooral om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen.

We bieden je onze excuses aan voor het ongemak en de vertraging die je hierdoor ondervonden hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 19 juni 2016 om 07:55 geantwoord

Is natuurlijk wel een erg makkelijke oplossing door alleen excuses aan te bieden en het aan iemand door te geven. Ik heb namelijk wel kosten gemaakt. Als ik moet betalen kan het allemaal wel snel, maar als een reiziger niet tevreden is of er is iets gebeurd (zoals in mijn geval) en je wil je geld terug, dan word er wel moeilijk gedaan. Ik heb wel voor de reis moeten betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roos_25
x