Klacht: Bus rijdt nooit op tijd

op 12 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds een maand of 4 reis ik elke dag van en naar bushalte viaduct te Beek. In deze periode is het al tientallen keren voorgekomen dat bus 30 naar Sittard te vroeg of te laat vertrekt. Iets te laat is meestal geen probleem, want dan is de aansluiting met de trein nog net te halen, maar het is al vaker voorgekomen dat de bus veel te laat vertrekt. Daarnaast is het al regelmatig gebeurd dat de bus veel te vroeg vertrekt, waardoor ik deze misloop en half uur moet wachten. Arriva, hoe moeilijk is het om gewoon op tijd te rijden?

Als de bussen vertrekken op de tijd die in de dienstregeling vermeld staat of als deze tijd wordt aangepast.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 20:34 geantwoord

Beste Harcol,

Wat jammer om te lezen dat het niet goed gaat met je reizen met lijn 30.

Sinds 10 december 2017 geldt een nieuwe dienstregeling. Hopelijk verbetert de situatie nu voor jouw lijn.

Je kunt de wijzigingen bekijken op https://www.arriva.nl/a/dienstregeling/dienstregeling-2018/home.htm en https://www.arriva.nl/consumenten/reisinformatie-1/dienstregeling.htm.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 13 december 2017 om 08:28 geantwoord

Natuurlijk ziet iedereen dat dit gewoon het standaard riedeltje is. Ook bij de nieuwe dienstregeling is er niets veranderd. De tijd dat de bus vertrekt is nog steeds hetzelfde en de eerste drie dagen van de nieuwe dienstregeling is de bus al steeds te vroeg of te laat vertrokken. Ik snap ook wel dat het geen Big issue is, omdat het maar een kleine lijn in Beek betreft, maar ik zou het fijn vinden als er serieus naar gekeken wordt in plaats van het geven van een standaard antwoord.

Ik ben niet onbekend in de klantenservice wereld en weet dat er sommige dingen zijn waar je echt niets aan kan doen als medewerker. Het zou Arriva echter wel sieren als hier naar gekeken zal worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Harcol