Klacht: Bus rijdt door terwijl ik met een doos in mijn handen sta (Lijn 115)

Bart-076 op 22 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zondagavond 22-10-2017 stond ik bij de bushalte aan de Leeuwerikstraat te Zundert te wachten op de bus, de chauffeur heeft me gezien toen hij richting de Berk reed (de bus draait altijd in de Berk en komt dus 2x langs de Leeuwerikstraat).

De chauffeur van de 115 let echter niet op en vlamt gewoon door, terwijl ik met een doos vol spullen stond te wachten (en dus niet kon zwaaien).

Mijn klacht is dus dat de chauffeur beter op moet letten (en niet op zijn telefoon moet kijken, dat heb ik ook vaker dan eens gezien). De enige taak van de buschauffeur is mensen op te pikken bij punt A en af te zetten bij punt B. Ik vind het dan op zijn minst reëel als de chauffeur uit zijn doppen kijkt.

Omdat ik een studentenreisproduct voor door de week heb, eis ik een reiskostenvergoeding van de busreis die ik af heb moeten leggen. De busreis tussen de Leeuwerikstraat en het centrum van Breda.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Beste Bart-076, Ai, balen dat de bus jou voorbij is gereden. Ik begrijp dat je daar van baalt. Je geeft zelf aan dat je niet kon zwaaien omdat je met een doos vol spullen in je handen stond. We adviseren onze reizigers wel altijd om je hand op te steken als je met de bus mee wilt, een buschauffeur kan niet altijd goed zien of men met de bus mee wil. In deze situatie snap ik ook wel dat het lastig is. Ik wil je klacht graag intern doorsturen naar de regio zodat de situatie besproken kan worden maar dan heb ik nog iets meer informatie van jou nodig. Hoe laat had je met de bus willen reizen? Ik hoor graag van je! Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Beste, De bus waar ik op stond te wachten, zou om 22:05 bij de Leeuwerikstraat langskomen. Ik vind het erg naïef om te zeggen dat ik maar had moeten zwaaien. De buschauffeur heeft maar 1 taak als hij lang haltes rijdt, dat is mensen ophalen en tegelijkertijd afzetten. Het is niet mijn fout dat de buschauffeur onvoldoende naar haltes kijkt om te zien of daar iemand staat te wachten. Ik ga niet voor de lol in de regen met een doos staan wachten aan straat voor een bushalte... ;) Tevens had ik een felle jas aan, dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben. Misschien moet Arriva maar een lampje op laten lichten als iemand in de late uurtjes op het bankje bij een bushalte gaat zitten? (sensor plaatsen) Buschauffeurs maken namelijk nogal vaak een bijna-noodstop als ze plots iemand in de donkerte zien staan ;) Groet, Bart

Arriva

Heeft op 23 oktober 2017 om 10:57 geantwoord

Beste Bart-076,

Bedankt voor de toelichting. Ik begrijp de frustratie en ik geef ook aan dat ik jou in deze situatie ook wel snap. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de betreffende regio zodat de situatie op basis van hoor en wederhoor besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door