Klacht: Bus rijdt door

op 03 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanochtend stond ik te wachten op bus 56 van Borculo naar Deventer bij de bushalte \”de drie kieften\”. Die bus hoort om 07:50 uur bij de halte te zijn, maar deze bus was natuurlijk weer eens veel te laat, namelijk om 07:57 uur. Ik stond duidelijk bij de halte en stak mijn hand uit toen ik de bus aan zag komen. Maar zonder blikken of blozen reed de bus mij voorbij. Okay dacht ik toen licht geïrriteerd dan maar de bus van 08:05 uur. Maar je raadt het al deze was natuurlijk ook weer te laat, terwijl dit niet op internet stond. Deze bus kwam uit eindelijk om 08:18 uur. Dit was de tijd dat ik eigenlijk in de trein hoorde te zitten naar stage. Al met al kwam ik een half uur te laat aan bij stage.

Wanneer de bussen eens correct op tijd gaan rijden en niet mensen bij de halte laten staan.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 19:41 geantwoord

Beste markvom,

Niet leuk om te lezen dat lijn 56 vanmorgen is doorgereden en daarnaast ook nog eens vertraging had. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Je klacht heb ik doorgegeven in de regio waar het verder uitgezocht en opgepakt zal worden. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de bussen je voorbij rijden terwijl je aangeeft dat je mee wil.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Niet alle bussen beschikken over GPS gegevens. Als een bus dit niet heeft dan zie je inderdaad ook de vertraging niet in de reisplanners.

Excuses voor het ervaren ongemak die je hebt gehad vanmorgen. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door markvom