Klacht: Bus rijd door

op 13 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het gebeurd mij vandaag al voor de derde keer in de afgelopen 2 weken dat ik bij de bushalte sta te wachten, netjes mijn hand op steek en de bus rijdt gewoon door zonder te stoppen. Vandaag gebeurde dat bij lijn 314 richting Groningen op het sportcentrum in Drachten om 10.30, vorige keren bij de 14 richting Leeuwarden op het noord in Drachten. Hier weet ik niet meer de precieze tijden van. Het was op alle momenten licht. Bij de 14 gebeurd dit eigenlijk alleen als op dat moment lijn 20 bij de halte staat en er niet echt ruimte meer is. Ik weet niet of de chauffeur mij wel of niet gezien heeft, maar het is wel heel vervelend als ik daardoor te laat op school/andere afspraken kom.

Als de bus wel stopt wanneer ik mijn hand netjes opsteek. Voor het noord is misschien een langere bushalte hiervoor nodig. Misschien moet er een mogelijkheid komen waardoor chauffeurs beter kunnen zien of er mensen mee willen, misschien een extra spiegel of een knop waar mensen op drukken en dat er dan een lampje bij de halte gaat branden, of iets dergelijks. Of bespreek het met de chauffeurs want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 oktober 2017 om 11:19 geantwoord

Beste Kimberley204,

Jeetje wat zul jij balen van deze situatie!

Ik ga je klacht doorsturen naar de verantwoordelijke manager met het verzoek om dit met de chauffeur te bespreken. Dit gesprek vindt plaats op basis van hoor en wederhoor. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

^JP
Webcareteam Arriva