Klacht: Bus nooit op tijd

op 10 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Lijn 14 zit vol met mensen die de trein van Assen station naar Groningen moeten halen om 08:37 (komt normaal gesproken aan om 08:29). Echter is hij werkelijk nóóit op tijd. Meerdere keren missen mensen dus gewoon de trein omdat de bus niet op de afgesproken tijd aankomt.

Als hij gewoon eerder vertrekt en op tijd op station Assen is

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 dagen geleden - Beste marazuidema, Oei, dat is erg vervelend! Heb je voor mij je vertrekhalte en vertrektijd waarbij het misgaat? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht marazuidema

6 dagen geleden - Ik zit met mijn vriendin in de bus, zij vertrekt van Kerklaan (Veenhuizen) om 08:00 en hij komt vaak pas rond 08:08. Ik vertrek van Hildegard van Bingenweg om 08:14, en hij komt meestal rond 08:22. Het gaat om lijn 14 naar Assen station.

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 10 oktober 2017 om 14:17 geantwoord

Beste marazuidema,

Bedankt voor je reactie en toelichting.

Je klacht heb ik doorgegeven in de regio waar het verder opgepakt en uitgezocht zal worden.

Hou er wel rekening mee dat vertrektijden van bussen bij benadering zijn. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat, met name tijdens de spits, het verkeer dit niet altijd toelaat. Net als alle andere weggebruikers zijn ook onze chauffeurs afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven.

Excuses voor het ervaren ongemak. Hopelijk ervaren jullie snel verbetering.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland, WhatsApp via +31 629575686 of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door marazuidema