Klacht: Bus niet op komen dagen

op 12 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinsdag 12-12-2017 heb ik, samen met een vriendin, een half uur op bus 55, naar Gulpen via Ubachsberg, gewacht bij hoge school Zuyd. Deze bus is echter nooit op komen dagen. Na mijn ouder te hebben gebeld of deze ons zou kunnen ophalen heeft hij de bus langs zien komen op Ubachsberg. Ik weet niet hoe de bus is gereden maar deze is niet langs Hoge school Zuyd gereden. Aangezien de bus ook nog maar 1 keer in het uur komt is wachten, zeker in dit vries weer, geen optie. Daarnaast reden alle treinen vanuit Eindhoven naar Heerlen en andersom niet of met vertraging. Voor deze vertraging of het helemaal niet op komen dagen van de trein werd geen verantwoording gegeven. Dat dit door het weer komt lijkt mij sterk aangezien er bijna geen sneeuw meer lag. In Noorwegen en Oostenrijk rijden nu ook nog treinen en die moeten dealen met 2 meter sneeuw. Waarom kan Nederland dan geen treinen/bussen (op tijd) laten rijden??

- Als bus 55 weer 2 keer in het uur komt.
- Als bus 55 op tijd komt opdagen zodat ik ook de trein naar Eindhoven kan halen (Dus om '56' in Eyserheide en niet om '01' zodat ik de trein van '19' haal).
- Als bus 55 Überhaupt op komt dagen!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 19:46 geantwoord

Beste janine96,

Wat balen dat lijn 55 niet is komen opdagen! Dat moet natuurlijk niet gebeuren.

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling geen verbetering voor jou is.

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering. Uiteraard evalueren we de nieuwe dienstregeling. Als de vervoersvraag veranderd, kunnen wij aanpassingen maken. Ik stuur je reactie naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Voor nu geldt de nieuwe gepubliceerde dienstregeling.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 12 december 2017 om 21:26 geantwoord

Ik klaag niet over de tijden, ik klaag erover dat bussen niet op tijd of helemaal niet op komen dagen. Dat mag hopelijk toch geen moeite zijn om dat i.i.g beter te doen. De tijden zijn voor mij prima mits de bus niet te laat bij zijn haltes komt.

Alle klachten die gemeld zijn door janine96