Klacht: Bus komt niet, bus rijdt door, bus vol laat mensen staan

op 05 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter maakt gebruik van lijn 8 Valkenburg-Maastricht. Sinds het begin van het schooljaar is de bus van 08.06 boven aan de Daelhemerweg te Valkenburg / Sibbe 1 keer niet komen opdagen, 1 keer gewoon doorgereden, terwijl ze met een ander meisje stond te wachten en vanmorgen doorgereden omdat de bus vol was. Stond ze ook met een ander meisje te wachten. Een alternatief is er niet echt. De volgende bus komt een uur later. Ik heb mijn dochter dus 3 keer op een maand tijd bij de bushalte kunnen oppikken en naar Maastricht kunnen brengen. Hele slechte service van Arriva. Dit is 1 van de eerste haltes na Valkenburg.

Als de bus er gewoon elke dag op het aangegeven tijdstip is en de mogelijkheid er is om mee te rijden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 oktober 2017 om 08:20 geantwoord

Beste Frans Janssen,

Wat jammer om te lezen dat je dochter al 3 keer in 1 maand tijd heeft ervaren dat de bus niet kwam opdagen of is doorgereden. Begrijpelijk dat je dochter en jij als vader daar van balen. Ik heb je klacht over de volle bus van vanochtend intern doorgestuurd naar de regio zodat deze melding ten behoeve van de materieelinzet meegenomen kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat je dochter in de toekomst verbetering ervaart!

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 06 oktober 2017 om 09:56 geantwoord

Blijkbaar is dit geen oplossing, want vanmorgen heeft de buschauffeur mijn dochter laten staan vanwege een volle bus. We hebben het hier over de eerste halte na de kern Valkenburg. De bus moet dan nog aan de route naar Maastricht beginnen. Tussen Valkenburg en Maastricht kan in de kleine gehuchten dus niemand meer instappen. Ik moet voortdurend iets regelen om mijn kind op school te krijgen. Volgende bus komt pas een uur later. Slechte zaak en slecht geregeld door Arriva.

Alle klachten die gemeld zijn door Frans Janssen