Klacht: Bus is te vroeg en rijdt bovendien door ondanks hand opsteken.

op 10 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag wilde ik Bus 87 nemen vanuit Papendrecht (halte Politieburo/LTS) richting Rotterdam Kralingse zoom. De geplande vertrektijd was 16.13 uur. Ik moet om 17.00 uur beginnen op mijn werk en vertrouw dus op Arriva. Op de halte werd aangegeven dat de bus 4 minuten later zou verschijnen. Echter de bus kwam 4 minuten eerder, dus 16.09 uur. Wij zaten met 2 personen bij de halte. Ik stak mijn hand op maar de bus reed door. De digitale informatie op het bortd bij de halte veranderde daarna direct en de volgende bus 87 zou pas een uur later komen.

Nu had ik een probleem. Hoe kon ik toch op tijd op mijn werk komen? Mijn ouders bellen dan maar….Gelukkig wilden zij mij naar Rotterdam brengen…..maar wie gaat de benzine betalen en de tijd vergoeden???

Ik vind het zeeer betreurenswaardig dat deze buschauffeur doorreed én de digitale informatie verstrekking van Arriva niet deugde.

Ik wil dat dit nooit meer gebeurt en dat ik kan vertrouwen op een dienstregeling en een buschauffeur.

Verder wil ik dat mijn ouders worden gecompenseerd in benzine (van Papendrecht naar Rotterdam en terug) en tijd.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Heeft op 10 juli 2016 om 20:51 geantwoord

Bedankt voor de 'aardige' reactie.

Ik wil sowieso op de hoogte worden gehouden over het 'hoor en wederhoor' met de chauffeur. Ik vind het niet kunnen dat hij gewoon doorrijdt...bovendien ook nog 4 minuten te vroeg... bij een halte waar de tijd wordt aangegeven. Waar moet ik dan voortaan op rekenen??
Hoe zit het met de extra (benzine)kosten die zijn gemaakt?

m. vr. gr. Sacha

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Sacha, Mocht ik een reactie krijgen over wat er uit het gesprek met de chauffeur is gekomen dan hoor je dit uiteraard nog van me. Ik kan niet beoordelen of je in aanmerking komt voor een vergoeding. Hiervoor adviseer ik je om via onze website een bericht te sturen: http://bit.ly/209OoYU. Mijn collega zal dit dan beoordelen. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 15 juli 2016 om 21:14 geantwoord

Beste Sacha,

Inmiddels heb ik van de teammanager uit de desbetreffende regio vernomen dat de buschauffeur wordt aangesproken op zijn gedrag. Er is door de teammanager achterhaald dat de bus bij een tussenhalte 2:02 minuten te vroeg is vertrokken. Op het volgende tussenpunt werd de tijd afgewacht, alleen tussen deze punten in reed de chauffeur 3:34 te vroeg voorbij. Dit wordt met de buschauffeur besproken. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak. Hopelijk ervaar je dit in de toekomst niet nogmaals.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door SachaBurger