Klacht: Bus 5 in Eindhoven geeft geen kans om in te stappen

op 02 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is maandag 2 oktober. Om 21:41 zou bus 5 vertrekken. Nou komt de bus om 21:39 aan en vertrekt de bus om 21:40 dit geeft mij dus 1 minuut om naar de bus te lopen. Nou weet ik dat dat al heel vaak gebeurt bij bus 5 dus stond ik al op de juiste plek te wachten. Nou zag ik om 21:39 de bus dus ik loop er naartoe en gelijk vertrekt de bus al ookal zou die officieel om 21:41 gaan. Nou de bus vertrekt dus 1 minuut voortijdig. Nou merk ik dat de bus al vertrekt terwijl je me duidelijk ziet aanlopen ik was letterlijk 10 meter van de bus zijde af dus terwijl de bus aanstalten wil maken begin ik te zwaaien dat ik er nog in wil. De buschauffeur die ziet mij echter niet omdat die niet hands free zit te bellen. Terwijl heel de bus zijde mij ziet zwaaien is de enige die me niet ziet de buschauffeur dat is ook geen wonder als die zit te rijden en bellen. Dus al om al mijn klacht is dat de bus er letterlijk 1minuut staat wat erg vervelend is en nu specifiek over de buschauffeur want die gaat met zijn mobiel aan zijn oor aanstalten maken waardoor die mij een jongen van 2meter met zwaaiende armen over het hoofd ziet terwijl ik 5meter voor de bus zijde sta en ik in principe nog een minuut de tijd had om in te kunnen stappen.

Ik ben tevreden als die buschauffeur op zijn kop krijgt. En als bus 5 eens een keer geen problemen heeft en niet om 21:39 aankomt en dan om 21:40 vertrekt.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste Luuk Schoeber, Dat is niet zo leuk om te lezen. Ik begrijp uit je klacht dat de bus te vroeg is vertrokken en dat de chauffeur is doorgereden omdat hij aan druk aan het bellen was. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Om de juiste rit erbij te zoeken hoor ik graag van je wat je opstaphalte was en in welke richting je wilde reizen. Dan maak ik er een melding van in de regio zodat dit met de chauffeur besproken kan worden. met vriendelijke groet, ^JK Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Luukschoeber