Klacht: Bus 377 donderdag 14-12-17

op 16 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdag avond 14 december kwam ik om 19:20 aan op station Roermond. Ik zou mijn bus missen omdat ik vertraging had met de trein, en stond bij het busstation te wachten op mijn bus, lijn 377 richting Venlo. Toen de bus om 20 voor/ kwart voor 8 zou komen (wat later dan gepland was omdat hij vertraging had) ging ik bij perron A staan, net als ongeveer 10 anderen personen. Bus 377 kwam netjes aanrijden maar ging ergens achter in een hoekje staan waar alle mensen uit stapten. De bus chauffeur bleef hier vervolgens 10 minuten lang stil staan met alle lichten aan, om vervolgens weg te rijden zonder mensen in te laten stappen. Ik moest vervolgens tot half 9 wachten op mijn volgende bus om thuis te komen. Ik heb in totaal 1 uur en een kwartier gewacht op mijn bus. Ik vind het onbegrijpelijk en buitengewoon onvriendelijk dat een bus gewoon weg rijdt zonder mensen in te laten stappen, en vervolgens al deze mensen bijna anderhalf uur te laten wachten op hun bus. Ik heb begrip voor vertraging, maar dit gaat me echt te ver en kost me veel tijd terwijl ik ook gewoon aan mijn opdrachten voor school moet werken.

Als de buschauffeur zijn werk fatsoenlijk doet en mensen gewoon laat instappen!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 december 2017 om 14:28 geantwoord

Beste maudcox,

Oh jee! Het zat jou donderdag 14 december niet mee zeg! :-( Ik begrijp dat je er van baalt dat je een uur en kwartier op de bus hebt staan wachten. Vertraging is nooit leuk. Ik kan helaas niet meer via het volgsysteem van de bus achterhalen waarom de rit van lijn 377 is komen te vervallen. Ik stuur je klacht daarom intern door naar de regio zodat de situatie uitgezocht en besproken kan worden. Voor de extra reistijd wil ik jou wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door maudcox