Klacht: Bus 327 / 328 rijd door

op 14 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus lijn 327 / 328 rijden voortaan bijna allemaal door. Ik reis nu voor de 4e jaar rond 08:00 met de bus. Het was altijd al rampzalig, de bussen reden door en ik kwam vaak te laat op school. Nu heb ik een goede baan waar ik beslist niet te laat mag komen. Ik vind het absurt dat er nog steeds geen extra bussen rijden in deze spits uren, het is al bekend dat het druk is rond deze tijden zo is het namelijk elk jaar. Ik zit nu in een situatie dat ik voortaan 2 bussen eerder moet pakken als normaal en 3 haltes terug moet fietsen om een kans te hebben in de bus te zitten, want ook dan is het nog niet zeker dat ik er in pas. Het gaat nu over her dorp dongen waar die na Oosterhout langs komt, er staan niet overdreven wel min 15 mensen per halte die allemaal optijd ergens moeten aankomen, ik verwacht dat dit ook mogelijk is…. de bussen zijn nu zelfs zo vol dat er mensen niet goed worden in de bus wat ook begrijpelijk is wat het is een broeikas en alle ramen zijn aangeslagen. Ik hoop dat jullie hier echt iets aan gaan doen, ik wil namelijk niet mijn baan verliezen omdat de bussen elke dag doorrijden in Dongen.

Als er extra bussen gaan rijden tijdens de spits uren zodat iedereen fatsoenlijk en optijd op hun bestemming komen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 18:30 geantwoord

Beste Dongen0162,

Ik begrijp dat het vervelend is dat bus erg vol zit. Op het moment dat de bus te vol zit of er blijven reizigers bij de halte staan, dan wordt hier een melding van gemaakt door de chauffeur. Met regelmaat worden deze meldingen bekeken om daar waar nodig extra bussen in te zetten. Wij proberen onze bussen zo effeciënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om grotere of extra bussen in te zetten.

Ik zal je melding doorsturen binnen de regio om te kijken of het mogelijk is om extra bussen in te zetten voor de lijn 327 en 328.

^JP
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 19:51 geantwoord

Ik begrijp natuurlijk dat het niet altijd gaat, maar andere jaren kon het toch ook gewoon waarom dan nu niet? Zie elke ochtend wel extra bus voor Breda, deze zit nooit echt vol. Op de borden bij de halters word nog steeds aangegeven dat er extra bussen rijden maar dit is niet het geval, is het dan wel mogelijk dat de juiste informatie op de borden komen te staan?

Alle klachten die gemeld zijn door Dongen0162