Klacht: Bus 187 richting Boskoop rijdt door in de Breestraat.

op 23 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

We stonden al een kwartier te wachten op bus 187 die om 22.02 zou langskomen op de Breestraat om ons naar Roomburg te brengen. De bus kwam precies op tijd aan, er stonden bij elkaar zo’n tien mensen te wachten die langzaam naar de instapplek liepen. Na even ingehouden te hebben gaf de chauffeur gas en reed door. De volgende bus was bus 2 richting Leiderdorp, we stapten verontwaardigd in en die chauffeur nam contact op met bus 187 die een stuk voor hem reed, maar die weigerde blijkbaar bij de volgende halte te stoppen, zodat we bij de Leiderdorpse brug aangekomen een stuk door het donker moesten lopen om alsnog thuis te komen, iets waar ik niet dol op ben. Groot raadsel wat er aan de hand was, bus was op tijd, duidelijk veel mensen op de halte, wat bezielt de chauffeur?

Eigenlijk zou ik tevreden zijn wanneer deze chauffeur een tijdje kantoorwerk gaat doen, dit is zo negatief, je kan een domme fout maken door een groep reizigers die bij een halte staan niet op te merken, maar dan botweg niet willen stoppen bij de volgende halte is onvergeeflijk. Hoe worden deze mensen geselecteerd? Rijden ze dan alleen voor hun eigen plezier rond? Moets de chauffeur nodig iets in Boskoop doen? Wie let er op deze mensen die Arriva een heel slechte naam bezorgen?

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 23 december 2017 om 09:53 geantwoord

Beste G Ferwerda,

Wat balen dat je niet in kon stappen! Je geeft aan dat men naar de instaplocatie liep en de chauffeur na even in te hebben gehouden, toch doorreed. Als je nog niet bij de instaphalte staat en je hand opsteekt, is het voor chauffeurs vaak onduidelijk of je op die rit mee wilt of niet. We adviseren daarom om als de bus komt aanrijden bij de halte klaar te staan en je hand op te steken om zo heel duidelijk aan te geven dat je in wilt stappen.

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 23 december 2017 om 11:12 geantwoord

Als er tien mensen zich naar de instapplek begeven, waarvan er zeker ook één een gebaar gaf, is dat dan niet genoeg? U reageert ook niet op de melding aan bus 187 van de andere chauffeur, met andere woorden, u maakt zich er met een smoesje vanaf. Jammer. Ik ga zeker via Facebook reageren, twee zeperds van Arriva op één dag is wat teveel. Er waren zeker zes mensen gedupeerd door die botte chauffeur, geef die man toch ander werk! Was die dronken of zo?

Alle klachten die gemeld zijn door G Ferwerda