Klacht: Bus 177 Zevenhuizen rozenstraat naar Gouda

op 13 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke ochtend de bus voor half 8 zit helemaal vol en bijna geen zitplaatsen. De bus komt ook maar 1 keer in het uur waardoor er ook meer reistijd ontstaat. Is het geen beter idee om de bus 2x in het uur te laten rijden?

De drukte minder in de bus is. Misschien een extra bus inzetten bij spitsuren?

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 december 2017 om 10:20 geantwoord

Beste esmeralda147,

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In jouw reactie geeft u aan dat jouw bus lijn 177 regelmatig te vol is. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij bieden je onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden.

^Zoë
Webcare Arriva