Klacht: Buitenland pinnen lukt niet

op 05 oktober 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Ik ben op vakantie in Amerika en heb een ABN AMRO bankpas. Ik heb mijn pas al een tijd geleden ingesteld op wereld. Maar bij geen enkele automaat wordt de pas geaccepteerd. Ook bij automaten met het meastro logo. Ik ben erg teleurgesteld, want ik heb mijn creditcard niet bij me en heb daarom een groot probleem.

Als mijn pas het doet

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

2 maanden geleden - Beste Faam, Wat lastig dat het niet lukt om geld op te nemen in Amerika. Ik kan me voorstellen dat dit een probleem is als je geen Creditcard bij je hebt. Graag geef ik je wat meer uitleg en tips om je pas in Amerika te kunnen gebruiken. Het gebruik van een pinpas (debitcard) in Amerika is minder gebruikelijk dan in Nederland. In Nederland maken geld- en betaalautomaten gebruik van de chip op pinpassen. Dit is om het betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten buiten Europa ondersteunen deze technologie niet altijd. Je kan op een aantal zaken letten bij het pinnen in Amerika: - Zorg ervoor dat je pas in ingesteld op ‘Wereld’(ik lees dat je dit al hebt gedaan). - Gebruik alleen automaten waarop een Maestro of Cirrus logo staat. - Pin kleine bedragen. Banken in het buitenland bepalen zelf hoeveel er maximaal opgenomen kan worden met een buitenlandse pinpas. Ik raad aan om te proberen om een bedrag van ongeveer 100 Dollar op te nemen. - Zodra je de pas in de geldautomaat doet, start dan meteen de pintransactie. Vraag niet vooraf je saldo op. - Krijgt je op de automaat keuze voor ‘savings’ of ‘current’, kies dan voor ‘current’. Eventueel kan je via https://www.mastercard.com/global/atmlocations geldautomaten vinden in Amerika die onze pinpassen accepteren. Vergeet niet aan de rechterzijde een vinkje te zetten bij ‘Chip Reader Enabled’. Lukt het na het opvolgen van bovenstaande tips nog steeds niet op geld op te nemen? Dan neem ik graag telefonisch contact met je op. Geef in dat geval aan wanneer je bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 20 oktober 2016 om 08:57 geantwoord

In het bovenstaande bericht hebben we een aantal zaken aangegeven wat de klant kan helpen. Bij onduidelijkheden hebben we gevraagd om een reactie. Deze is niet meer gekomen. We gaan er dan ook vanuit dat het is opgelost en duidelijk is. Mochten er alsnog vragen zijn, kunnen deze alsnog gesteld worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Faam