Klacht: Buitenbundel zonder smsje, Hoi factuur van 130 euro

op 19 juni 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Youfone,

Ik ben sinds een paar maanden klant. Ik schrok mij rot, de 29e van mei dat ik een smsje kreeg dat mijn internet geblokkeerd was; \”om hoge kosten te besparen\”. Gister heb ik de factuur kunnen inzien. Die hoge kosten waren 2 dagen eerder al gemaakt. In een half uur tijd meer dan 1GB buiten mijn bundel gegaan. Helaas heb ik geen SMSje van je mogen ontvangen dat ik buiten mijn bundel was gegaan. Een service die ik bij al mijn vorige providers wel had, maar bij jou is dat dus niet standaard.

Bleek dat je een dataplafond kon instellen, en dat je met dat aanzetten van het dataplafond dan ook een SMSje krijgt. Waarom sturen jullie niet standaard een smsje als je buiten je bundel bent? Los van of mensen het plafond aan of uit hebben, voor een provider die zich in de markt neerzet als een goedkoop alternatief, was ik erg ontdaan toen mijn rekening dik boven de 130 euro uitkwam.

Hopelijk kunnen we tot elkaar komen hierin.

Groeten,

Mark

Ik ben tevreden als Youfone een deel (of alles) van de buiten bundel gemaakte kosten maakt. Ik snap wel degenlijk dat ik ook een eigen verantwoordelijkheid heb, maar ik vind het erg vervelend dat ik vanuit het niets zo\'n factuur krijg. zonder een waarschuwing van te voren.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 21 juni 2017 om 17:23 geantwoord

Heeft op 26 juni 2017 om 10:13 geantwoord

Beste Loes,

Ik heb het idee dat ik een standaard antwoord van je krijg waarin Youfone de nadruk wilt leggen op hoe ik het als klant fout heb gedaan. Wil je alsjeblieft nog een keer mijn klacht lezen?
Misschien ben ik niet duidelijk geweest. De nadruk ligt op 2 dingen.
1) Ik weet dat ik meer had kunnen doen, lees: dataplafond aanzetten, dus daar hoef je me niet nog 5 keer op te wijzen :). Ik steek ook de hand in eigen boezem.
2) \"Waarom sturen jullie niet standaard een smsje als je buiten je bundel bent?\" Jullie zijn, voor zover ik kan nagaan, de enige provider in NL die dit niet doet standaard. Je verwijst naar de app, maar die houdt de data niet realtime bij. Dus zelfs als ik daar had gekeken dan was ik alsnog over mijn bundel gegaan :-(.
Als ik klachten websites afga, waaronder deze, zie ik dat het gros van de klachten over datalimiet gaat. De klacht is steeds hetzelfde, mensen hebben een abbo van €15 en een rekening van dik het 10-voudige. Snap je dat dát heel raar overkomt? De \"goedkope\" provider die niet zo goedkoop blijkt? Dat is namelijk waarom ik, en vele anderen, dit soort klachten insturen.

Je smsje die je stuurt, met de tekst \"in verband met hoge kosten hebben we je geblokkeerd\", die stuur je pas nadat ik, met een abbo van €15 per maand, al op €117 buiten de bundel zit. Waarom kan dit niet anders? Ik zie dat ik lang niet de enige ben met deze opmerking...

Gr,

Mark

Alle klachten die gemeld zijn door hoofdcoach