Klacht: Buiten de bundel internetten is absurd duur

op 20 juni 2017 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn beide kinderen hebben een Simyo account, normaal gesproken letten ze extra op als er een sms komt als ze op 80% of 100% van de bundel zitten.

Nu zijn ze plotseling allebei over de bundel heen gegaan. Bij navraag melden ze beide dat ze geen SMS gezien hebben. Telefoons nagekeken, inderdaad geen SMS voor de maand mei. Mijn dochter is 789 Mb over haar 1000Mb bundel heengegaan is. Normaal gesproken koop je 500Mb voor 5 euro erbij, dus de verwachte kosten zijn dan 10 euro even eventueel nog wat extra erbovenop, misschien wordt het dan wel 20 euro.

Nee, als je buiten je bundel gaat, dan kost 789Mb …. 102,02 Euro extra. Wauw, dat is….meer dan 1000% duurder

Zoon maakt het nog bonter: hij verbruikt 1584Mb teveel bovenop zijn bundel van 6000Mb. En ja hoor, dit kost € 231.29 extra. Zijn normale abonnement kost 28 euro.

Wat zijn dit voor zotte bedragen? En waarom geen waarschuwing als een rekening 10 x duurder is dan normaal?

De kinderen moeten het zelf betalen. Als je 15 en 17 bent verdien je 3 euro per uur. Ook al staat Simyo in zijn recht, zou ik het plezierig vinden als het financiële leed enigszins verzacht wordt. Ook een waarschuwings SMS zou plezierig zijn, of misschien wel een stop op de Internet MB's wanneer de bundel op is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Simyo

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Simyo nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simyo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simyo

Heeft op 27 juni 2017 om 17:19 geantwoord

Hoi Digitus250,

Wat een ontzettend vervelende situatie, zeker voor twee tieners! Ik kan me goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent hiervan. Ze hadden zéker sms'jes moeten krijgen hierover, en ik wil hier dus meteen een onderzoek naar starten. Wil jij een e-mail sturen naar webcare@simyo.nl? Hierin kun je hun telefoonnummers, postcode en huisnummer vermelden.

Ik ga mijn uiterste best doen om je te helpen, ook in de kosten.

Simyo Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Digitus250