Klacht: Buiten bundel gegaan door misinformatie

op 20 september 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik had bij youfone een maandelijks opzegbaar abonnement besteld van 100 min/sms en 3500 mb. Nu is de eerste maand over en zie ik op de factuur staan dat alleen de eerste +- 3200 mb binnen de bundel waren en de laatste +- 200 mb erbuiten. Na een mail te hebben verzonden kreeg ik te horen dat de eerste maand de mb’s naar rato worden berekend. Hierop reageerde ik dat ik dan niet goed ben geïnformeerd over het aantal mb’s die binnen de bundel vielen de eerste maand. Ik vraag of er een manier is waarop ik bezwaar kan maken. Ik krijg als mail terug dat ik deze informatie had kunnen vinden ergens in de algemene voorwaarden. Dan vraag ik me alsnog af waarom dit niet beter staat vermeld. Als ik bij mijn bestelling zie staan “Internetbundel 3500MB 4G voor €10,00 per maand”, en er staat in de mail zelf niet ergens anders vermeld dat dit anders is, dan ga ik er natuurlijk vanuit dat ik daadwerkelijk 3500 mb krijg.

Ik wil best het verschil voor de abonnementskosten voor een hele kalendermaand betalen ipv de kosten voor buiten de bundel gaan die ik nu heb. Dat is namelijk wel eerlijk, en dat is wat er in de allereerste mail over mijn bestelling stond.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 22 september 2017 om 10:35 geantwoord

Heeft op 26 september 2017 om 14:42 geantwoord

Ergens in de kleine lettertjes schuilen is niet goed inlichten. Waarom staat er dan 3500 mb bij mijn bestelling? Dat is dus verkeerde informatie. Bovendien heb ik niks aan een dataplafond in de eerste maand als die pas de eerstvolgende maand in gaat wanneer je die activeert.

Alle klachten die gemeld zijn door rnirthe