Klacht: communicatie… wat is dat ?

op 06 april 2014 over BSR Incasso & Gerechtsdeurwaarders in de categorie Incassobureaus

Er is bij mij door BSR incasso beslag gelegd op me salaris maar, dit gebeurde terwijl ik in de ziektewet zat en ook tijdens mijn ziektewet ontslag gekregen heb. Nu hebben ze daarop mijn inkomen stopgezet en had ik eigenlijk alleen mijn vakantiegeld en vakantie uren nog staan. Ik heb dus gevraagd of deze uitgekeerd konden worden omdat, ik geen inkomen meer had op dat moment en ik in een juridisch conflict was met mijn werkgever dus ook geen andere inkomen had gezien mijn contract tot einde van dit jaar loopt.
Nu hebben ze mijn vakantiegeld en uren uitgekeerd maar heeft BSR incasso dit GEHEEL in beslag genomen.
Ik heb hier direct telefonisch contact over gehad met BSR om het verhaal uit te leggen wat er speelde en dat ik echt heel zwaar in de betalingsproblemen zou komen als hun daadwerkelijk het GEHELE bedrag zouden houden en ik hier niet een deel van terug kan krijgen.
Ik heb de desbetreffende behandelaar uitgelegd dat het bedrag van 632 me vakantiegeld en uren waren en dit me laatste geld was wat ik dus van hun nog tegoed had gezien het feit dat ik verder op dat moment geen loon/inkomen had.
Ik moest hierop een inkomen/uitgaven formulier invullen met daarbij volgens mijn behandelaar een schrijven doen met het verhaal wat ik hem telefonisch had medegedeeld.
Dit heb ik gedaan en verstuurd maar, na 1 week nog geen reactie dus, wederom telefonisch contact gezocht. Me behandelaar kreeg ik niet meer aan de telefoon sindsdien en de medewerker die ik wel sprak zei mij dat hij de papieren niet ontvangen had. Dus wederom nogmaals formulier verstuurd inkomen/uitgaven en of ik dan dit nogmaals wou invullen met schrijven erbij.
Nou oke dit heb ik gedaan en wederom verstuurd.
Na wederom 1 week weer geen reactie dus wederom achter hun aan om te vragen of er al iets duidelijk was.
Toen kreeg ik van een medewerker te horen, we hebben niet alle gegevens en miste ze in ene eigenlijk alle belangrijke gegevens qua inkomen en toeslagen, terwijl ik die voor 1000% zeker erbij heb gedaan als kopie.
Nou goed ik heb vervolgens de benodigde gegevens per mail verstuurd naar hun want, blijkbaar verliest hun postduif onderweg het een en ander. Na telefonische controle of dit wel goed aan was gekomen kreeg ik uiteindelijk de bevestiging dat ze na 2 maanden verder te zijn ongeveer eindelijk alle juiste gegevens bij elkaar hadden.
Ik kreeg toen na een aantal dagen een brief van hun dat ze mijn belastingvrije voet veranderd hadden en i.p.v. 131 per week werd het 158 per week. Oke ja leuk dacht ik maar krijg ik nu wat terug over het geld wat is ingehouden en waarvoor ik dus een verzoek had ingediend en papieren moest invullen en een begeleidend schrijven erbij moest doen…. ? Ik heb wederom maar weer telefonisch contact gezocht met dezelfde vraag of ik nu van het bedrag wat ze als laatste hebben ingehouden er iets van terug krijg.. ?
Ik kreeg als antwoordt… ” Was dat de bedoeling dan”
Me broek zakte spontaan af en me bek lag op de tafel…. HAAAAALLLLOOOOO BSR ooit wel eens van communicatie/overleg gehoord onderling als de behandelaar die AANGEWEZEN IS DOOR JULLIE voor het dossier er niet is of zijn telefoon niet beantwoordt.
Maar oke oke … ja dat was de bedoeling anders hoef ik naar mijn logische gedachten geen inkomen/uitgaven formulier in te vullen als jullie beslag hebben gelegd toch..
Nou toen kwam de vraag… welk deel van dat geld is loon en welk deel is vakantiegeld ?
Ik zei dus hoe bedoelt u .. dit heb ik ook wederom al meerdere malen verteld en per brief duidelijk gemaakt en wederom met een LOGISCHE gedachten, als mijn beslagvrije voet 158 euro is, zal dit logisch nagedacht een weekloon zijn en geen maandloon.
Jullie weten nota bene dat ik per week betaald kreeg aangezien de gegevens bij beslag overlegd worden.
Dus kan een bedrag van 632 euro nooit een weekloon zijn en weten jullie ook dat ik niet per maand wordt uitbetaald maar per week, dus moet het wel vakantiegeld/uren zijn.
Misschien denk ik nu te makkelijk of hun te moeilijk maar, ze moeten zich echt KEIHARD SCHAMEN !!!!
Ik gaf dus aan het bedrag is geheel vakantiegeld en geen loon, waarop ik als antwoordt kreeg ” Ja maar op vakantiegeld en uren mogen wij geen geld teruggeven ”

NOU BSR INCASSO, echt top!
Ik zit dus 2 maanden voor jan de pieeep te wachten op niks, heb bij me betalingen die ik niet kon voldoen gezegd bezig te zijn met zowel jullie als me uitkering en nu krijg ik uiteindelijk na dit hele verhaal dit als antwoordt van jullie.
Ik kan echt niet anders zeggen dat jullie je diep en diep moesten schamen, die behandelaar van mijn zaak misschien ander werk laten zoeken of misschien geheel stoppen als incasso want, dit slaat echt helemaal nergens op dat jullie zo met mensen omgaan.
En hier zie ik dat jullie ook niks met klachten doen dus misschien moeten jullie dan maar via de media in het nieuws komen dat jullie daar eens een keer wakker worden en jullie ook je zaken op orde hebben.
Als wij dit namelijk niet hebben of niks laten horen, worden we er direct op gestraft door of verhogingen van de kosten die ook hier in Nederland belachelijk zijn of er wordt gedagvaard waarbij de kosten helemaal nergens meer over gaan en je als BURGER toch altijd eigenlijk wel aan het kortste einde trekt.
Je bent tenslotte maar een nummertje van de maatschappij.

BSR INCASSO IK GUN JULLIE DE IJSKOUDE DOUCHE!!!!!

antwoordt op de klacht en oplossing voor de klacht

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BSR Incasso & Gerechtsdeurwaarders

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BSR Incasso & Gerechtsdeurwaarders nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door erkki1976