Klacht: slechte service

op 03 april 2019 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

ten 1ste ben ik tijdens de aankoop van de keuken erg goed geholpen door de verkoopmedewerker. daar het fijne gevoel wat ik bij hem had heb ik besloten de keuken ook bij Brugman te kopen. Na het ondertekenen van het koopovereenkomst is de ellende eigenlijk begonnen.
ik heb afgesproken met Brugman dat zij het leidingwerk en de interieurbouw mogen plaatsen, waar ook een aardig bedrag voor betaald dient te worden.
Uiteindelijk kwam de aangewezen installateur, Bart de Bruin, om mijn situatie te bekijken en het werk op te nemen.
daarbij heeft hij ook gekeken naar de meterkast en vertelde hij mij dat er verschillende groepen bijgemaakt dienen te worden, kosten € 950,-. ook zei hij dat er bepaalde afvoer niet meegepakt zou worden, terwijl deze gewoon in de keukenruimte zit, uiteindelijk zou hij dit als extramee gaan nemen, erg vreemd. Toen zei hij dat er een aan- uitschakelaar bij de spotjes zitten die als sfeerverlichting in de nisjes zitten. Ik wilde hier dus een dimmer bij hebben. Ja, dat kan zei hij, maar dan lever ik de spotjes en de dimmer anders geef ik er geen garantie op, kosten € 450,-. Ik schrok hier erg van, ik had een budget voor de keuken, maar kwam met dit verhaal al op bijna € 1400,- extra. Toen bleek bij de interieurbouw, kosten € 1650,- geen stucwerk bij te zitten. Kosten voor de stucadoor via hem € 700,-.
Geen leuk vooruitzicht en ik zei dat ik erover na wilde denken.
Uiteindelijk heb ik Bart de bruin ge-appt en gezegd dat ik zelf een electricien en de spotjes zou regelen.
Hij zei toen, dat kan maar dan vraag ik € 800,- voor het stucwerk, ik wil er ook wat aan verdienen.
Een erg vreemde uitspraak. ik zei, weet je wat Bart, ik regel mijn eigen stucadoor, toen zei hij: Nee dat kan niet. Wij kunnen geen ombouwen plaatsen die een andere stucadoor gaat stucen.
Dit was voor mij de druppel, ik ben hiermee naar de verkoopmedewerker van Brugman Nijmegen gegaan. Hij vond het ook een erg vreemd verhaal en had dit nog nooit meegemaakt van deze installateur.
Hij zei dat ik gewoon een bericht moet sturen naar Bart met, je doet gewoon de werkzaamheden zoals is afgesproken met Brugman, interieurbouw en leidingwerk en de rest regel ik zelf.
prima, zei hij op dat moment. Na mijn vraag hoe hoog de spotjes maximaal mogen zijn heeft hij me nooit antwoord op gegegeven.
uiteindelijk kwam mijn eigen electricien om de werkzaamheden in de meterkast te doen en de kabels te leggen, toen zei hij hoe wil je je kokplaat gaan gebruiken als er maar 1 fase je woning binnen komt. Blijkt dat ik krachtstroom nodig heb. Daarover ben ik niet attend gemaakt door de verkoopmedewerker van Brugman en door, Bart de Bruin, de installateur. Terwijl hij de opname van de meterkast heeft gedaan.
Gevolg, verzwaring van de meterkast kost bijna € 300, maar het ergste is nog een wachhttijd van een aantal maanden.
Dit is de zoveelste domper. Ik baalde gewoon zo erg dat ik die keuken heb besteld, maar kan niet meer terug doordat mijn oude keuken al gesloopt is. Hiervoor weer naar Tom, verkoopmedewerker Brugman Nijmegen, gegaan. Hij had er nog nooit van gehoord dat er maar 1 fase in een huis komt, vond ie raar, daarom had hij er niks over gezegd.
Tja… zucht….
Al met al kwamen 29 maart de loodgieter, electricien en timmerman om de leidingen en interieurbouw te maken.
Slecht, slecht en nog eens slecht.
Electricien had niet de juiste potten bij om een inbouwstopcontact te maken. potten afgezaagd en met kit vastgezet, moest ik zelf maar als het droog was in elkaar gaan zetten. Er liep een kabel van mijn zonnescherm in de keuken, die hebben ze gewoon laten hangen en niet even ingefreesd.
De electricien was ook na een uurtje al weg. Kabels niet vastgemaakt, alles hangt gewoon, spotjes niet in de nissen geplaatst, omdat de timmerman nog niet klaar was, moest timmerman maar doen. Loodgieter heeft goed werk geleverd. Maar de timmerman heeft voor de 1ste keer een interieurbouw gemaakt gaf hij mij toe.Dat kon je wel zien ook, de nisjes waren echt ontzettend scheef en niet op dezelfde maat gemaakt. terwijl Brugman me zei dat het timmermannen zijn die dit altijd voor hun maken, nou niet bij mij dus. ook kon hij de spotjes er niet inzetten, omdat hij niet de juiste gatenboor bij zich had. Daar moest hun electricien maar voor terug komen, en dat terwijl de volgende dag mijn stucadoor al kwam. PPPfffff…..
Uiteindelijk kreeg ik een bericht van die Bart de Bruin, mijn jongens hebben goed werk geleverd hè. En wat betreft de spotjes, die moet je eigen electricien er maar inzetten. Want als je de spotjes gewoon bij mij had besteld had ik ervoor gezorgd dat de jongens de juiste gatenboor bij zich hadden. echt schandalig. Er is wel betaald voor die werkzaamheden. € 1650,- voor een intieurbouw betalen die niet af en erg slecht is afgewerkt.
Ook dit weer teruggekoppeld aan Tom, verkoopmedewerker Brugman.
dat het haast heeft dat de spotjes erin komen, iig voordat de schilder komt.
En ook dat de meterkast met spoed verzwaart dient te worden, aangezien ik straks op 5 april de keuken heb , maar tot 25 april niet kan koken, want dat is de datum dat Liander pas kan.
Tom heeft dit alles bij het hoofdkantoor van Brugman neergelegd 2 weken terug.
Maar tot op heden heb ik nog steeds niks van Brugman vernomen, wat ik erg slecht vind.

Nu heeft mijn electricien de spotjes geplaatst en aangesloten, kosten € 100,-. Extra kosten die ik al betaald heb aan Brugman.

Ik baal echt.

ik ben tevreden als ik kan koken nadat de keuken geplaatst is. Dus dat de meterkast verzwaard is.
En ik vind een schadevergoeding ook wel op zijn plaatst. Ik heb ondertussen zoveel ellende gehad, en nog steeds, en heb een hoop extra kosten moeten maken, waar ik een lening voor heb af moeten sluiten. Mijn vertrouwen in Brugman is ook weg.
misschien dat ik die weer terug kan krijgen als er serieus met mijn klachten wordt omgegaan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 maanden geleden - Beste mevrouw,Heel vervelend om uw klachten te moeten vernemen. Deze klachten zijn opgepakt en u wordt hierover zo snel mogelijk bericht!Met vriendelijke groet,Twan Dekker - Brugman Keukens Badkamers

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 04 april 2019 om 08:36 geantwoord

Beste mevrouw,

Inmiddels heb ik begrepen dat er telefonisch contact met u is opgenomen door onze montage teamleider. Hij heeft de situatie met u besproken en afgesproken dat hij tijdens de montage van de keuken bij u langs komt om dan ook persoonlijk met u de klacht en de oplossing ervan te bespreken. Fijn om dat te kunnen vernemen.

Twan Dekker - Brugman Keukens Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Becky1977