Klacht: schade a.g.v. niet inpregneren badkamer tegels

op 01 maart 2013 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

In 2006 hebben wij bij Brugman een keuken en een badkamer gekocht. Het installeren van zowel de badkamer als de keuken hebben wij via Brugman laten uitvoeren. Wij wonen in een appartement en de badkamer grenst aan de woonkamer. De tegels die wij voor de badkamer hebben uitgekozen zijn van getrommeld marmer. D.w.z. deze tegels zijn poreus. Nadat de badkamer was betegeld zei de aannemer dat de tegels eigenlijk moeten worden geïmpregneerd maar dat deed hij liever niet omdat het erg stonk en de tegels werden er niet mooier op. Het zou verder geen probleem opleveren. Echter na verloop van tijd constateerden wij dat het behang in de huiskamer aan de muur die aan de badkamer grenst vochtplekken vertoonde. Dit hebben wij in 2010 gemeld aan Brugman en na enige discussie heeft Brugman de schade vergoedt (de verzekering vergoedt dit niet omdat het geen schade is a.g.v. gesprongen leidingen) De aannemer die destijds de badkamer had geïnstalleerd is inmiddels failliet. Er is opnieuw behangen en de tegels heb ik toen zelf maar geïmpregneerd. Sinds een aantal maanden ontstaat er wederom vochtplekken in het behang op dezelfde muur. Wij wederom Brugman gebeld en die zeggen nu dat de garantietermijn is verlopen en dat zij er niets meer aan doen. Tevens is ons nu gezegd dat wij om de 1 a 2 jaar de tegels moeten impregneren. Als dit verhaal ons bij de aankoop was medegedeeld dan hadden wij nooit deze tegels gekocht. Het probleem is nu dat wij een lambrisering van hout hebben en dat deze helemaal bol staan van deze bol staan van de vocht. Wat kunnen wij doen om dit probleem op te lossen.

Dat de schade door Brugman wordt vergoedt en dat een oplossing wordt gevonden zodat wij niet elk jaar moeten impregneren. Desnoods met nieuwe tegels in de badkamer.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Brugman Keukens en Badkamers

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Brugman Keukens en Badkamers nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

6 jaren geleden - Geachte klant,Helaas is er in uw situatie sprake van achterstallig onderhoud, niet van een fout in het door ons geleverde product. Zoals na uw vocht schade in 2008 aan u is verteld moeten uw tegels geïmpregneerd worden. Dit betreft onderhoud wat om de twee jaar terug komt, zo’n 50 euro aan materiaal kost, en een of twee uren van uw tijd in beslag neemt. In 2008 hebben wij de discussie gesloten of u al dan niet op de hoogte was van het feit dat de tegels geïmpregneerd moesten worden, en alle kosten van uw vocht schade op ons genomen. Nu 5 jaar later mogen we stellen dat het u bekend was dat de tegels geïmpregneerd moesten worden, maar dat niet is gebeurd. De hier uit ontstane schade zullen wij dit keer dan ook niet vergoeden.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Staples

6 jaren geleden - Dank voor uw reactie. Helaas is dit voor ons niet het gewenste antwoord omdit hier absoluut geen sprake is van achterstallig onderhoud. Het door u genoemde periodieke onderhoud is ons pas in het laatste telefoongesprek (2012) medegedeeld. Wij leven in de veronderstelling dat wanneer er eenmaal is geimpregneerd dit niet om de zoveel jaar herhaald moet worden. Indien wij dit bij de aankoop hadden geweten hadden wij nooit deze tegels aangeschaft. Ook in 2008 is ons niet verteld dat met regelmaat moet worden geimpregneerd. Het wel degelijk een omissie uwerzijds. Wij blijven bij onze klacht en hopen op een voor ons acceptabele oplossing zoals eerder door ons genoemd Met vriendelijke groet,

Alle klachten die gemeld zijn door Staples