Klacht: Ondeugdelijke levering en service Brugman Keukens

op 10 maart 2013 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

In september keuken gekocht bij Brugman Villa Arena. Verkoper doet allerlei beloftes over materiaal en apparatuur die niet juist blijken te zijn. Nog afgezien van het feit dat het gegeven budget ver werd overschreden doordat kosten voor tegels, montage en meerwerk buiten aanschafprijs werden gehouden. Verkoper deed voorkomen alsof die kosten hooguit een paar honderd euro zou betreffen. De installateur die mij werd aangewezen wist ook op handige wijze mij duizenden euro’s door te berekenen.

Keuken is incompleet geleverd, allerlei ernstige montagefouten (afwasser scheef gemonteerd en afzuigkap moet nog worden voorzien van schacht, plint niet goed gemonteerd) gemaakt en Brugman Keukens weigert concreet te worden over leverdatum ontbrekende elementen en herstelwerkzaamheden. Er wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen over apparatuur (oven) die niet doet wat mij beloofd is. Tegen bijbetaling kan ik een nieuwe oven aanschaffen. Maar er wordt niet gereageerd op het gegeven dat de huidige oven mij is aangesmeerd als de beste op dit gebied. Er is mij een composiet aanrechtblad verkocht met de belofte dat je hier op kunt zitten, zodat ik mijn raam kan openen en schoonmaken. Installateur wist mij te vertellen dat dit onverantwoord is en dat het materiaal dit niet houdt. Bij navraag blijkt geen enkele fabrikant dit te kunnen waarmaken. En derhalve is mij iets verkocht waar ik niks aan heb. Brugman negeert dit enigszins en willen nu een constructie maken zonder helder te maken hoe die constructie er uit komt te zien en zonder garantie dat ik er dan niet doorheen zak. Ik kan nog wel tig gebreken noemen: ontbrekende lades, grepen, schakelaar. last but not least wist monteur mij te melden dat een hoge kast die geleverd is, waarschijnlijk binnen 2 jaar krom zal trekken.

Nu, ruim 6 weken na leverdatum nog steeds geen oplossing en geen termijn. Helaas moest ik de hele keuken vooraf volledig betalen….

Inmiddels weet ik dat ik dat ik sowieso te veel heb betaald voor de keuken. Ik werd gedwongen om diezelfde dag te tekenen voor de keuken om in aanmerking te komen voor 25% kortingsactie. Die nu ongeveer maandelijks te halen is.

Ik zou tevreden zijn met een nieuwe oven met een goede grillfunctie en magnetron en ovenfunctie. Er moet een esthetische aanvaardbare en solide oplossing komen voor het composiet aanrechtblad zodat ik bij mijn raam kan komen zonder ongelukken en schade. Geld terug voor te veel betaalde montagekosten. Ontbrekende elementen en gebreken binnen 2 weken opgelost zonder meerkosten en in een keer. Zodat ik niet weer tig keer vrij hoef te nemen.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

6 jaren geleden - Beste EJM,Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen door het betreffende filiaal. Om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen.Met vriendelijke groet, Dave Heere Brugman.nl

Alle klachten die gemeld zijn door EJM