Klacht: Als er is betaald, stopt de service

Cosy op 01 december 2023 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Een paar maanden geleden een badkamer en toilet gekocht bij Brugman in Hoofddorp.
Verkoop ging prettig en de Brugman-aannemer kwam ook snel opmeten en leverde een tekening op. Maar daarna……….. een paar ervaringen.
1. Aannemer reageerde niet of slecht op mails en telefoon en rekende idiote prijzen voor meerwerk. Ik had geen vertrouwen in de montage en vroeg Brugman of ik van de aannemer af kon om er dan maar zelf een te zoeken. Dat was geen probleem en had geen consequenties. Een aannemer gevonden die wèl reageerde en veel goedkoper was. Bij levering bleek het bad te breed; de Brugman-aannemer had verkeerd gemeten………. Het geheel kon passend gemaakt worden door een muurtje te slopen en opnieuw op te bouwen, maar dat kostte extra meerwerk. Aan Brugman compensatie gevraagd omdat het de fout was van ‘hun’ aannemer. Maar daar namen ze nu geen enkele verantwoordelijk meer voor; ik had immers zelf een aannemer gezocht….
Ze wilden me wel een smaller bad verkopen, maar het te grote bad retourneren was geen optie. Ja, dag…..
2. Onderkast wastafelmeubel was beschadigd bij levering. Vervanging zou 3 weken duren. Dat gooide het hele montageproces overhoop, want mijn aannemer was al begonnen. Voorgesteld om mijn aannemer de onderkast te laten repareren. Dan hoefde ik geen vervanging te hebben. Ik vroeg daar een tegemoetkoming voor. Veel heen en weer gemail, maar Brugman voelde niets voor deze duurzame oplossing.
3. En zo kan ik nog wel even doorgaan…..
Conclusie: doe geen zaken met Brugman. koop zelf je spullen en zoek een eigen aannemer. dat scheelt je, ik schat, 40% aan kosten.
Let op: Brugman is niet alleen Brugman, maar valt onder de Mandemakers-groep, allemaal hetzelfde: snel verkopen en daarna ellende: Mandemakers, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx.

Compensatie voor de door mij extra gemaakte kosten

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

2 maanden geleden - Beste meneer Koelewijn, Wat spijtig om te vernemen dat uw ervaring niet is zoals u verwacht had. Graag pakken wij uw klacht op en komen hier zo snel mogelijk bij u op terug. Met vriendelijke groet, Inge Brouwer - Brugman Keukens Badkamers

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 04 december 2023 om 10:24 geantwoord

Beste heer Koelewijn,

Uw review is intern besproken en helaas kan ik u niet anders berichten dan wat u ook via onze klantenservice heeft vernomen.

U heeft uiteindelijk zelf besloten niet met de door Brugman aangewezen aannemer in zee te gaan maar zelf een in de arm te nemen. Hierdoor komt het inmeetrapport en oplossingsgerichtheid van onze aannemer, betreft de plaatsing van het bad en andere zaken, dan ook te vervallen.

Wat betreft het meubel, wij hebben deze geheel kosteloos voor u besteld omdat u hier uiteraard recht op had. Dat hier enige levertijd op zit is vervelend maar niet te voorkomen. Excuses voor het ongemak.
Wij zijn geen voorstander om een meubel aan te passen bij schade omdat hierdoor de garantie van de fabrikant vervalt. Dit is ook de reden dat wij hierin geen tegemoetkoming geven.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Thea Verhoeven - Brugman Keukens Badkamers

Cosy

Heeft op 04 december 2023 om 11:23 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Herhaling van standpunten. Gaan niet in op de door mij voorgestelde compensatie

Alle klachten die gemeld zijn door Cosy