Klacht: onbeschofte behandeling

gmsamen op 09 februari 2024 over Broekhuis Opel Dealer in de categorie Autodealers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Helaas heb ik inmiddels meerdere klachten over Opel Broekhuis Apeldoorn. Zo is er bij een onderhoudsbeurt altijd gezeur over de ruitensproeiervloeistof. Met name omdat ik die altijd zelf bijvul voordat de auto in onderhoud gaat, maar iedere keer opnieuw dit wederom op de factuur staat, Vervolgens wordt er ook geen flesje in de auto gelegd, wat dan wel wordt toegezegd. De vreemdste reactie die ik heb gekregen was de opmerking dat ze de vloeistof hadden vervangen omdat deze smerig zou zijn geweest.

Bij mijn laatste onderhoudsbeurt werd in eerste instantie geconstateerd dat mijn voorbanden scheef afgesleten waren (met nog 3 mm profiel), zodat deze op korte termijn vervangen zouden moeten worden. Enige tijd later kreeg ik opnieuw telefoon waarbij werd gemeld dat ik eigenlijk geen meter meer kon rijden met de auto, want het canvas was zichtbaar en dus was het onveilig om er mee te rijden. Als reden voor het scheef afslijten van de banden werd aangegeven dat ik te lang met een te lage bandenspanning heb gereden, maar dat is echte onzin. Er zit namelijk een sensor in de banden en zodra het lampje zie, zorg ik zo snel mogelijk voor voldoende spanning. Daarnaast heeft scheef afslijten meestal te maken met uitlijning. Helaas bleek het niet mogelijk om bij het vervangen van de banden deze ook meteen te laten uitlijnen, omdat het apparaat kapot was en ik dus naar een ander zou moeten voor het uitlijnen. Uiteindelijk heb ik een dag laten mijn banden kunnen laten vervangen en uitlijnen, waarbij ik ook nog eens € 100,– goedkoper uit was.

Na enkele dagen kreeg ik een telefoontje. Of ik maar even een vragenlijst in wilde vullen en hen graag met een 9 of 10 wilde beoordelen. Toen ik telefonisch opnieuw aangaf niet tevreden te zijn geweest en dus vermoedelijk geen 9 of 10 zou kunnen geven, kreeg ik te horen dat ik dan opnieuw zou worden gebeld over de ingevulde lijst. Helaas, ondanks dat ik de vragenlijst negatief heb ingevuld, totaal geen reactie. Vervolgens heb ik een aantal keer een email gestuurd, zowel aan Broekhuis Apeldoorn, als aan het hoofdkantoor van Broekhuis. Ook heb ik verschillende brieven gestuurd, zowel aan Broekhuis Apeldoorn, als het hoofdkantoor van Broekhuis, maar ook aan Opel Nederland.

Naast het bandendebacle was het ook noodzakelijk om mijn remblokken te laten vervangen. Heb ik laten doen, maar nu blijven mijn remmen piepen, met name als de auto nog koud is. Toen ik uiteindelijk contact kreeg met Broekhuis, heb ik hierover melding gemaakt. Sindsdien blijft het weer angstvallig stil. Blijkbaar gaat het ze te goed en vindt men een klacht niet belangrijk. Ik voel me dan ook totaal niet serieus genomen, zodat ik nu deze weg zoek. Kortom, ik vind de hele behandeling behoorlijk onbeschoft, zeker voor zo’n groot bekend bedrijf.

Gewenste Oplossing:

Hoewel ik een aanbod heb gekregen van 15% korting bij de volgende onderhoudsbeurt, wat ik waardeer, maar nadat ik hierop een reactie heb gegeven met een vraag, heb ik wederom enkele weken geen reactie ontvangen. Belangrijker is dat ik serieus genomen wordt in mijn klachten en dat er serieus gekeken wordt naar hun eigen rol. En dus niet steeds in de verdediging schieten, zonder serieus naar mij te luisteren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Broekhuis Opel Dealer over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door gmsamen