Klacht: broblemen airco.

op 09 juli 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Aangezien ik R.M. Niemark , heb een allergie tegen air co. Als ik een winkel binnen kom waar deze aan staat moet ik meteen naar buiten lopen . In het vliegtuig ook , dan kan ik hem uitzetten . Niezen, neus loopt , zoals de ogen lopen. Keelpijn meteen , die niet weg gaat . Zelfs niet met medicamenten. Ik kom bijna dagelijks sporten in Basic fit in Brunssum. Doe alleen de groepslessen mee in de zaal. De laatste maanden , hadden wij afgesproken met het personeel die er werken, dat dit probleem kon opgelost worden , dat de achter deur dan mocht open staan , zodat er dan toch zuurstof en verse lucht naar binnen kon komen. Zij gaven ons dit o.k. aangezien ik deze morgen de x core had gedaan en wij met 15 vrouwen waren die het allemaal goed vonden . daar zijn nog meerdere dames die er ook last van hebben , is dit een goede oplossing. Daarna wilde ik nog een groepsles mee doen. Er kwamen 2 hele jongen meiden naar binnen storten meeteen op de air co en zetten deze heel sterk aan. Ik sprak ze aan , aub laat uit ik heb een allergie , ze vielde zodaanig uit , en maakte de air co niet uit. Ik zei nog , ik maak de deur wel open . Nee , nee nee. In een sportschool heeft de air co aan te staan. Ze liepen naar voren en haalde dat meisje wat aan de balie zat . Ze wist er niks van af , dat dit zo was afgesproken met het ander personeel. Dus ze maakte de air co aan , ze had gebeld met iemand die wist er niks van af. Dit kan niet , want ik snap niet , dat dit probleem niet in de computer neer gezet was !!!!!!!!!!!!! waarom niet ???????? Die 2 meiden waren ook ontevreden , dat de muziek niet hard genoeg aan stond en hebben mij beledigd met ik sla je dadelijk in mekaar . Ik heb alleen nog gezegd wat zijn jullie respect los voor oudere mensen . Ik kom hier naar toe om te sporten niet om ruzie te maken. Toen het meisje de airco aanmaakte , ben ik naar huis gekomen. Ook is er al 3 dagen geen closet papier in de kleedruimte toitet geweest , zoals de deur die naar de groepslessen open en dicht gaat nog altjd niet , losser gezet . wat wij ook al 4 x hebben door gegeven , die gaat veel te stroef open. P.s ik werk zelf op een school , daar worden ook gymlessen gegeven en in de klassen mogen de air co ook niet aan , inverband met allergien. P.s de air co hoeft in de zaal helemaal niet sterker gezet te worden , want er is altijd al een koudere lucht inverbinding met de grote zaal waar hij ook aangemaakt wordt de hele dag . Dus in de zaal is het al lekker koel als je binnen komt. Er werd mij zojuist gezegd , dat ik een bewijs van basic fit nodig heb , zodat de air co in de groepslessen niet meer sterker ( kouder gezet mocht worden als er mensen zijn die allergie hebben. In afwachting met vriendelijke groet R.M. Niemark

Als er niemand meer in de groepslessen , de air co nog kouder gaat zetten. En een bewijs van kan krjgen dat het zo is . Of de zelfbediening gaat uitzetten in de zaal . Er is toch een automatische air co aan .

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 13 juli 2016 om 07:13 geantwoord

Beste Rosa,

Bedankt voor je bericht.

Ik vind het vervelend om te horen dat jij vanwege jouw allergie niet prettig kan sporten op onze vestiging. Bijna al onze vestigingen zijn voorzien van een airco of luchtbehandelingssysteem. Dit is er om ervoor te zorgen dat de temperaturen op de clubs niet te hoog zullen oplopen. Het is ook niet de bedoeling dat er ramen/deuren worden opengezet, omdat dit de functie van de airco teniet zal doen. Het is dan ook niet toegestaan dat onze leden de airco zelf zullen gaan bedienen. Verder heb ik jouw bericht hierover doorgestuurd naar de verantwoordelijken van de club.

Nathalie van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door groepslessen