Klacht: Bril niet goed & niet afgesteld

op 26 juni 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

2 jaar geleden heb ik voor het eerst een bril & zonnebril op sterkte gekocht bij specsavers.. Bij het ophalen kreeg ik de brillen in een tasje mee zonder verder er nog iets bij te vermelden.. De gewone bril zorgt van begin af aan voor hoofdpijn dus zet ik hem gewoon maar nooit op, met de zonnebril heb ik geen last..
Nu ben ik bij een andere vestiging van specsavers weer een nieuwe bril gaan halen en heb daarbij ook gevraagd hoe het kan dat ik telkens hoofdpijn heb.. Blijkbaar is de gewone bril helemaal niet goed en ipv de cilinder op 60graden staat hij op 180 en daarom heb ik dus hoofdpijn.. Tevens hadden ze beide brillen moeten afstellen bij het ophalen en dat is nooit gedaan waardoor de gewone bril helemaal scheef staat en de zonnebril ook niet goed valt.. Hele slechte service dus door de eerste vestiging..

Garantie is maar 1 jaar dus ze doen er niks meer aan en ik heb er verder nooit bij nagedacht aangezien het mijn eerste bril was en ik ook geen enkele info heb gekregen.. Nooit meer naar specsavers Tilburg centrum dus..

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 11 juli 2016 om 09:09 geantwoord

Geachte mevrouw Van de Lisdonk,

Hartelijk dank voor uw mail. Uiteraard willen we als Specsavers graag dat u als klant volkomen tevreden bent met onze service en producten. We hanteren in dat kader de volgende garantie-afspraken, die ook zo aan u zijn uitgelegd: als een bril binnen de garantieperiode kwaliteitsgebreken vertoond zullen we deze, gedurende één jaar na het afhalen van de bril, gratis vervangen of repareren. Ongeacht hoe het gebrek is ontstaan.

Natuurlijk vinden wij het spijtig te horen dat dit is gebeurd na 2 jaar, echter kunnen wij om bovengenoemde redenen de bril niet kosteloos vergoeden.

Omdat wij het wel vervelend vinden zullen wij u een waardebon toesturen voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

Heeft op 11 juli 2016 om 11:43 geantwoord

Beste Sabrina,

ik weet dat dit de voorwaarden zijn en er dus niets aan gedaan wordt maar wil het wel graag gemeld hebben..
Afgelopen vrijdag heb ik bij de andere Specsavers vestiging mijn nieuwe brillen opgehaald. Die werden dus wel netjes afgesteld en daarbij heb ik ook een foldertje gekregen waar mijn gegevens op waren ingevuld voor de garantie.. Die heb ik zelfs bij de eerdere brillen 2 jaar geleden niet gehad.. De garantie-afspraken zijn dus helemaal niet uitgelegd maar die heb ik zelf online al opgezocht..
Ze zijn erg in gebreke gebleven door me gewoon een tasje met de brillen mee te geven zonder enige toelichting, afstelling, garantie-voorwaarden enz.. en de bril was nog niet goed ook..

mvg, Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door Stephahead