Klacht: Luizen en tactloos

op 21 oktober 2019 over Brainwash Kapper in de categorie Kappers

Vanochtend 21 oktober 2019 rond 9.30 was ik bij Brainwash Kralingen Lusthofstraat. Ik kom hier al jaren en ben over het algemeen tevreden. Echter werkte er vandaag een mevrouw over wie ik niet zo tevreden was. Als eerst werd mij gevraagd of ik conditioner wilde, tegen betaling. Dit wilde ik niet. Bij het kammen trok mevrouw ontzettend hard aan mijn haar. Zij zag dat ik pijn had, maar inplaats van met wat meer tact te kammen zei ze: ‘Had je maar conditioner moeten nemen’. Vervolgens zag ik iets over het plankje lopen voor de spiegel. Toen ik goed keek was het een luis. Dit kan natuurlijk gebeuren maar ik wilde het wel even melden. Ik zei tegen mevrouw op zachte toon ‘Volgens mij loopt daar een luis’. Mevrouw ontkende het gelijk, zei dat dat niet kon en dat ik paranoia was. Uiteindelijk heeft ze de luis wel met een handdoek van het plankje weggehaald. Hierna ging het kammen echter nog hardhandiger en werd weer gezegd dat ik dan maar conditioner had moeten nemen. Echter is mijn haar altijd erg in de klit en heb ik dat ook met het gebruik van conditioner. Bij het fohnen werd er gebruik gemaakt van een borstel die vol zat met haren van andere mensen (Wellicht zouden daar ook luizen in kunnen zitten). Ik ben bekend met het fenomeen luizen en ik weet dat luizen van haar op haar overgaan. Maar als de klant voor mij last had van luizen is het zeker mogelijk dat er een luis op het plankje onder de spiegel terecht is gekomen en er eventueel nog levende luizen in de borstel zaten.

Dit was een erg onaangename ervaring bij Brainwash, ik zal hier niet meer terugkeren. Ik vind het ongelooflijk dat het niet mogelijk om met beleid iemands haar te kammen. En op het moment dat er een melding van luis wordt gedaan hier niet zorgvuldig mee om wordt gegaan. Ik vind het ook erg naar dat ik voor ‘paranoia’ uitgemaakt werd.

Oplossing: Aanpassing beleid mbt luizen en excuus.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Brainwash Kapper

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Brainwash Kapper nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JanssenA.