Mijn Klacht:
Geachte directie,
Wegens een gebeurtenis die Vrijdag 24-05-2019 heeft plaatsgevonden in filiaal Brainwash kappers te winkelcentrum Vaarbroek wordt deze brief ingezonden.
Vrijdag 24-05-2019 omstreeks 09:30 uur heeft Dovile Jurkute een inloop afspraak gehad bij Brainwash kappers te winkelcentrum Vaartbroek Eindhoven. Na 30 minuten in de wachtruimte te hebben gezeten werd ze uiteindelijk geholpen door een medewerkster van Brainwash kappers genaamd Manuela Gielissen. Al vrij snel kreeg Dovile het gevoel dat Manuela het niet zo heeft op ‘’buitenlandse’’ mensen, Dovile is van Litouwse afkomst waarbij ze Nederlands verstaat. Dit gevoel bleek al vrij snel te kloppen en werd gedurende de afspraak meer en meer bevestigd. Na een kort praatje hoe het haar geknipt en ge-highlight mocht worden begon Manuela al vrij snel te snauwen en te balen in het Engels. Tijdens de sessie moest Dovile de medewerkster assisteren met het vasthouden van d’r haar, toen dit niet op de exact juiste manier gebeurde werd het snauwen en balen van de medewerkster alsmaar erger. Een fijn gevoel als klant is dit niet, toch heeft Dovile ervoor gekozen om te blijven omdat ze geknipt en ge-highlight wilde worden.
Vervolgens werden de haren ge-highlight van Dovile, wederom door Manuela. Hierbij gebruikte zij een bepaalde manier van highlighten die al vrij snel zeer pijnlijk bleek te zijn, door de agressieve behandeling durfde Dovile er niet veel van te zeggen. na een tijd kon Dovile niet meer tegen de pijn waardoor zij moest huilen in de kapperszaak van Brainwash kappers. De collega’s van Brainwash kapper schoten al snel te hulp en kwamen kijken wat er precies aan de hand was. De collega’s vertelden de medewerkster waarom ze in godsnaam deze pijnlijke werkwijze van highliten gebruikte omdat iedereen op de hoogte is van de pijnlijke manier bij het niet goed uitvoeren van deze techniek. De medewerkster had hier niet echt een antwoord voor klaar, ze zei maar vlug dat het lang geleden was dat ze dit had gedaan en wegens spoed (veel wachtende klanten) het op deze manier sneller kon doen (soort van plastic netje over het hoofd waar gaten in gedrukt werden om het haar doorheen te halen). Dit netje zat op dovile d’r hoofd waarbij Manuela veel kracht gebruikte en elke keer hard tegen haar hoofd aan botste met het voorwerp. Toen dovile had gehuild en het eindelijk voor Manuela duidelijk werd dat ze verkeerd bezig was waarbij tevens alle klanten ook zaten te kijken wat er aan de hand was kon ze uit het niets wel zonder pijn deze werkwijze uitvoeren.
Wij als klant vinden het absoluut belachelijk dat zoiets kan gebeuren. Hoe kun je in godsnaam zo brutaal zijn tegen je klanten nadat ze al 30 minuten in de wachtruimte hebben gewacht om eindelijk geknipt te kunnen worden. Vervolgens moest ze ook nog eens door een hel van pijn gaan om de highlights te krijgen terwijl deze werkwijze zeer pijnlijk was, het leek wel alsof ze het allemaal expres deed wat dus naderhand ook bleek toen het in een keer wel zonder pijn uitgevoerd kon worden. Bij deze dienen wij een klacht in over Manuela Gielissen.
Daarnaast blijkt dat de naam Brainwash niet staat voor een eenduidige kwaliteit die gewaarborgd wordt door haar medewerksters. Het lijkt wel of iedereen die maar ooit geknipt heeft en zegt het te kunnen, kan toetreden en haar oude (martel-) praktijken kan uitvoeren zonder enige begeleiding of sturing van Brainwash zelf. Dit is zeer kwalijk te noemen. Zeker als je je naam in de markt wilt vestigen. Dit is meer een artikeltje voor Radar, Kassa of Eindhovens Dagblad. Dit mag echt nooit iemand meer overkomen. Nogmaals te gek voor woorden. Ik neem aan dat de directie passende maatregelen weet te nemen tegen deze persoon en dit soort situaties voor de toekomst weet uit te sluiten.
Wij zijn zeer benieuwd hoe u Dovile weet te compenseren voor het door uw organisatie aangedane leed en wat u doet om dit in de toekomst voor anderen te voorkomen.
In afwachting op een reactie.
Gewenste Oplossing:
Wij zijn zeer benieuwd hoe u Dovile weet te compenseren voor het door uw organisatie aangedane leed en wat u doet om dit in de toekomst voor anderen te voorkomen.
