Klacht: Bovenlader Foutcode e20

op 29 januari 2014 over Electrolux in de categorie Electronica - Wasmachines

Mijn bovenlader pompte niet meer af. Foutcode e20. Ik AEG gebeld en mevrouw vroeg me of ik de filter had schoongemaakt en nagelopen ja dat had ik. En ik kon mijn apparaat ook via mijn apparaten registreren en de probleemoplossing aldaar doorlopen. Mijn wasmachine viel onder de garantie dus dat was geen probleem. Een week later kwam monteur langs en die opende de machine en meldde mij dat er een sok in de pomp zat. Volgens hem was de sok tussen de trommel en behuizing terecht gekomen door verkeerde belading. Omdat dit dus onze eigen schuld is, moet ik volgens hun een bedrag 124.09 euro betalen. Dit terwijl a. er nog garantie op zit. b. Een wasmachine is om o.a. sokken mee te wassen ja! Verkeerd beladen me togus dus c. En de telefoniste mij uitdrukkelijk meldde dat er geen kosten te verwachten zijn omdat mijn machine nog 2maanden garantie heeft.

Reparatie onder garantie!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Electrolux over deze klacht.

Bericht van Electrolux

3 jaren geleden - Goedemorgen, Het spijt ons te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw wasautomaat. Ten tijde van het bezoek van onze technicus is gebleken dat het defect ontstaan is door een gebruikersfout. Een wasautomaat is inderdaad bedoeld om ook sokken mee te wassen. Wanneer er echter bijvoorbeeld een sok op de trommel ligt als deze gesloten wordt kan deze tussen de trommel en kuip terecht komen. Zoals in onze garantievoorwaarden vermeld heeft u 24 maanden fabrieksgarantie op technische defecten. In dit geval is de fabrieksgarantie niet van toepassing aangezien het defect door een gebruikersfout is veroorzaakt. De kosten van dit bezoek zijn derhalve voor rekening van de eigenaar/gebruiker van het apparaat. Het spijt ons u niet anders te kunnen informeren. Met vriendelijke groet, Els Webteam Electrolux

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Electrolux in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Electrolux een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door caruga