Klacht: Borg blijkt extra verzekering te zijn

op 26 juni 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Tijdens onze vakantie in Sicilië hebben we een auto gehuurd in Catania van 17/6 tot en met 24/6. Ons vliegtuig kwam laat aan, er stond een lange rij, de service was traag. Bij het afhalen heeft mijn vriend duidelijk aangegeven dat we geen extra verzekeringen wouden afsluiten omdat dit al allemaal in het pakket zat. Hij heeft dit expliciet nog laten zien in de reserveringsbevestiging. Hij moest echter een blokkering op de credit card maken van €196.00 als eigen risico voor als er een groot ongeluk zou gebeuren en als er niets zo gebeuren hij dit terug gestort zou krijgen. Dit werd allemaal in gebrekkig italiaans uitgelegd en er moest snel even getekend worden, daar er allemaal woedende Italiaanse gasten achter ons stonden.

Uiteindelijk bleek dit toch een ongewenste Super Cover verzekering te zijn.

Toen ik een klacht indiende bij het terug brengen van de auto (8.00 uur ’s avonds) werd ik afgescheept met een italiaans telefoonnummer dat alleen binnen kantoortijden te bereiken is. Daar kan je natuurlijk niks mee op een zaterdagavond. De persoon van Hertz was zeer onbereidwillig om iets aan de situatie te doen. U partner heeft hier toch getekend. Dat Hertz hem heeft voorgelogen over een borg of enige excuses of begrip kwam überhaupt niet ter sprake. Zeer treurig dat een gerenomeerd bedrijf als Hertz op zo’n manier zijn geld moet verdienen.
Bovendien rekent Hertz ook nog prijzen van tig jaar geleden voor het bijvullen van een tank (ca €0.40 per liter duurder). Gelukkig hebben we wel de tank bijgevuld.

Gaat om rental agreement nummer 34/2616875.

Ik zou graag de €196.00 die jullie ons onrechtmatig afhandig hebben gemaakt terug gestort willen krijgen en daarnaast een excuses ontvangen.

Zo niet dan zullen we nooit meer bij Hertz een auto huren en het bij al mijn vrienden afraden. Wat jammer is daar wij allemaal regelmatig reizen en auto’s huren.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Booij
Christel Simmelink

Wanneer we excuses en restitutie krijgen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 28 juni 2017 om 13:53 geantwoord

Heeft op 28 juni 2017 om 16:11 geantwoord

Zoals aangegeven in mijn klacht, heeft Hertz Italië onder valse voorwendselen een extra verzekering afgesloten onder het mom van een borg. Mijn vriend heeft laten zien met de papieren dat we al volledig verzekert waren.
Dat mijn vriend getekend heeft is duidelijk, het gaat erom dat ze dit op een valse manier doen en zeggen dat je het geld aan het einde terug krijgt. Ik wil dus nog steeds mijn geld terug en excuses voor de slechte service van Hertz.

De klachtafhandelinf vind ik bijzonder onpersoonlijk. Ze kunnen er op rekenen dat ze ons zeker NIET terug zien.

Alle klachten die gemeld zijn door Christel Simmelink