Klacht: bonprix betaald geld niet terug!

op 10 juni 2016 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Ik heb op 28 april een bestelling gedaan bij Bonprix. Ik kwam er al snel achter dat je als nieuwe klant niet op afbetaling kon kopen, dus gebeld naar de klantenservice hoe lang het duurde tot ik mijn geld terug zou hebben. Er werd beloofd dat het altijd heel soepel liep, vaak al een week na retour sturen en uiterlijk 2 weken. Ik heb expres alleen artikelen gekozen die in 48 uur te leveren waren, maar het hele pakket kwam pas na een aantal dagen aan! 1 artikel bleek niet leverbaar en dat bedrag is toen ook weer netjes teruggestort. Ik heb van de 15 artikelen 1 item gehouden en de rest na passen direct weer in hun eigen zakje gedaan en netjes dicht geplakt en op 5 mei terug gestuurd. Na een tijdje kreeg ik van 1 item geld overgemaakt. Gelijk bonprix gebeld en ze zouden een mail sturen naar de financiële afdeling. na een aantal dagen weer te bellen bleek dat nog niet gebeurd te zijn. weer gingen ze mailen naar de financiële afdeling. Ik hoorde hierna niets meer dus na wèèr zelf te bellen kreeg ik te horen dat het ook wel een hele grote bestelling was en dat het wel 3 tot 4 weken kon duren. 3 dagen voor de 4 weken omwaren nog een keer gebeld en toen zei de mevrouw op de klantenservice dat mijn 4 weken niet voorbij waren. Echt belachelijk gewoon! De wettelijke termijn die gesteld is om terug te betalen is volgens mij 2 weken, maar een bedrijf hoeft zich daar blijkbaar niet aan te houden. Nu zijn we 5 weken verder en ik heb wel 10 keer gebeld en via de site een klachtenmail gestuurd. Nergens reageren ze op en bij de klantenservice hoor je enkel en alleen dat ze niks kunnen doen en ze ook niet kunnen doorverbinden. ze kunnen alleen mailtjes sturen, waar niks mee gedaan word. alle artikelen in ‘mijn bonprix’ stonden op geretourneerd en vanaf vorige week staat het ineens op ‘geleverd’ Ik maak me erge zorgen dat ik mijn geld nooit meer terug krijg en dat ik ook geen poot heb om op te staan. Je loopt gewoon tegen een muur aan! Dat noem ik geen klantenservice! De laatste mevrouw die ik aan de telefoon had zei dat het vast ging overgemaakt worden alleen weet ze niet wanneer. Ik vroeg of het dan niet net zo goed nog 8 weken langer kon duren en dat kon ze niet ontkennen. Ik heb gevraagd of ze mijn geld willen overmaken en daarna in hun eigen tempo de bestelling niet kunnen afhandelen. ze kunnen immers goed zien in hun systeem wat er terug is gekomen. Bonprix wil het geld lekker houden, straks gaan ze nog failliet en kan ik er zeker naar fluiten.

wanneer het geld weer op mijn rekening staat en een tegemoetkoming voor alle gemaakte kosten en ellende die ik ervan heb gehad!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 10 juni 2016 om 14:22 geantwoord

Beste Mevrouw Bouwman,

Uw e-mail werd vanochtend in behandeling genomen door onze klantendienst. De geretourneerde artikelen werden afgeboekt. U zal hier binnen enkele dagen een terugbetaling voor ontvangen naar uw iDEAL-rekening. Ik wens u mijn excuses aan te bieden voor de trage verwerking.

Ik blijf tot uw dienst voor eventuele verdere vragen.

Met vriendelijke groeten,
Het team van bonprix

Alle klachten die gemeld zijn door jolandebouwman