Klacht: Bongo bon na een half jaar verlopen

op 26 april 2014 over Bongo in de categorie Coupon Sites

Op 20 september 2014 heb ik voor mijn verjaardag een Bongobon Relax gehad voor mijn verjaardag t.w.v. 50 euro. Deze bon verliep op 31 maart 2014. Bongo biedt de mogelijkheid de bon nog te verlengen of om te ruilen, Dit kost dan wel 10 euro en je moet je bon aangetekend versturen. De bon die ik kreeg was dus een half jaar en twee weken geldig. Ik heb gebeld met de klantenservice van Bongo. Zij vertelden dat de bon minimaal een half jaar geldig moet zijn en dat de bonnen dan vervangen worden voor bonnen met een langere geldigheidsduur. Na enig onderzoek op internet vond ik op de website van consuwijzer.nl het volgende:
” Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is.”

Ik heb nergens een goede reden kunnen vinden en de medewerker van de klantenservice herhaalde alleen maar dat de bonnen verlengd kunnen worden.

Ik vind het geldklopperij en voel me behoorlijk opgelicht door deze organisatie!

Wanneer Bongo zijn cadeuabonnen tot een jaar geldig maakt of ik mijn bon kosteloos kan verlengen.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bongo

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bongo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ldwensink