Klacht: Incassokosten

Mlv op 25 juli 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 25 juli 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer/mevrouw, Zojuist zijn wij per e-mail ingegaan op uw klacht. Met vriendelijke groet, bol.com

Bedrijf Bol.com
Categorie Online Warenhuizen
Status Opgelost
Datum 25 juli 2014

Een klant van Bol.com heeft een boek besteld, maar vergat het bedrag van €9,95 te betalen door een verhuizing. De herinneringen werden naar zijn oude adres gestuurd, waardoor hij deze te laat ontving. Hij is het eens met de herinneringskosten, maar vindt de incassokosten van €19,99 en de verhoging van 14% onterecht voor een klein bedrag.

Mijn Klacht:

Ik heb een boek van €9,95 bij bol.com besteld. In die tijd zat ik midden in een verhuizing. Iedereen die ooit is verhuisd weet hoe hectisch een verhuizing is. Ik heb er niet meer aan gedacht om dit bedrag te betalen. Bol.com heeft mij , zoals het hoort, twee keer een herinnering gestuurd, maar dit was naar mijn oude adres. Ik heb deze dus niet op tijd ontvangen. Gister heb ik deze brieven pas van de nieuwe bewoner ontvangen. De hoofdsom wordt verhoogd met 14% plus €19,99. Ik snap dat het mijn eigen verantwoording is dat ik ben verhuisd… De herinneringskosten sta ik ook volledig achter, maar de incassokosten kunnen er bij mij niet in! Het is toch wel heel lullig dat zo een klein bedrag ineens zo verhoogd wordt. Ik bestel altijd alles bij bol.com… Van rugzakken tot boeken tot camera’s tot glazen en ga zo maar door. Ik heb altijd keurig betaald en vind het dan ook zeer ongepast dat zo een groot bedrijf mij niet tegemoet kan treden! Het lijkt mij dat je graag je klanten wil behouden?

Gewenste Oplossing:

Als ik de incassokosten niet moet betalen. Indien dit niet mogelijk is, ben ik ook tevreden met een cadeaubon ter waarde van de incassokosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 25 juli 2014 om 19:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Zojuist zijn wij per e-mail ingegaan op uw klacht.

Met vriendelijke groet,
bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM