Klacht: Bol.com laat steken vallen

tien1953 op 16 maart 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 18 maart 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, Bedankt voor het prettige telefoongesprek en nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Bol.com Webcare team

Bedrijf Bol.com
Categorie Online Warenhuizen
Status Opgelost
Datum 16 maart 2014

Een klant heeft op 28 februari 2014 een boek besteld bij Bol.com met de verwachting dat het op tijd voor de verjaardag van haar kleindochter op 7 maart geleverd zou worden. Op de verjaardag ontvangt ze echter een bericht van Bol.com dat het boek niet geleverd kan worden, wat leidt tot teleurstelling. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Mijn kleindochter is vrijdag 7 maart 2014 jarig en ik bestel bij Bol.com op 28 februari het boek:
De brief voor de koning – Luxe editie -Tonke Dragt – Hardcover
Bol.com bevestigt per direct de bestelling :
Bevestiging van uw bestelling 8266355320, levertijd 3-5 werkdagen.
Date: Fri, 28 Feb 2014 13:25:33 +0100
Levertijd: geen probleem, immers uiterlijk 7 maart in huis (5 werkdagen), dat is op tijd voor het verjaarsfeestje van de 11 jarige kleindochter. Dus ik annuleer de bestelling niet (om de bestelling bijvoorbeeld bij Bruna te plaatsen)
Maar op 7 maart (de verjaardag van mijn kleindochter) krijg ik niet het bestelde boek, maar de volgende mail van Bol.com:
Geachte mevrouw W, Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8266355320 helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren. Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 14 maart 2014 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.
En vandaag, 11 maart, krijg ik van u de volgende mail:
Geachte mevrouw W,
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8266355320 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Verder krijg ik nog een advies: bestel de luistereditie! , terwijl ik de volgende info vanavond nog van de site van Bol.com haal (ook hier gaat het om een hardcover editie)
Productspecificaties
Productinformatie
Auteur Tonke Dragt
Illustrator Tonke Dragt Overige betrokkenen Joukje Akveld
Geschikt voor 10 – 12 jaar Druk 15 ISBN10 9025833926
ISBN13 9789025833923

Bol.com gaat vreemd met bestellingen van klanten om:
1.de geplaatste bestelling wordt bevestigd en een uiterlijke levertijd wordt aangegeven/bevestigd
2.de levertijd kan niet worden nagekomen; een nieuwe uiterlijke levertijd wordt opnieuw aangegeven/bevestigd
3.en nu gaat er helemaal niet geleverd worden, waarbij Bol.com zich verschuilt achter ‘onvermogen’ van de ‘eigen’ leverancier
4.bovendien wordt er een advies gegeven waarvan 1 ding duidelijk is: hier is geen mensenhand aan te pas gekomen: het luisterboek, terwijl een andere hardcover lees(!)editie gewoon voorhanden is, het moet computer-uitzoek-werk zijn
Of deze werkwijze van Bol.com (met twee bevestigde uiterlijke leveringsdata) volgens de regels van de Wet gerechtvaardigd is, is interessant om nog eens uit te zoeken.
Nu gaat het vooral om een kleindochter die op haar verjaardag niet het ‘boekencadeau’ van oma kon uitpakken en morgen van oma te horen krijgt dat het boek ook nooit door Bol.com geleverd gaat worden.
En, u weet, de meest slechte reclame voor een bedrijf is ‘bij de gebaksronde op een verjaarsfeestje een slechte beurt maken’
Door uw werkwijze verspeelt u niet alleen mij als (trouwe) klant, maar is de kans groot dat u ook een jonge nieuwe klant aan de concurrentie verspeelt.

Gewenste Oplossing:

Welgemeende excuses

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 18 maart 2014 om 09:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Bedankt voor het prettige telefoongesprek en nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Bol.com Webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM