Klacht: boete met treinreis

op 26 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis reeds 17 jaar iedere zaterdag met de trein van Gorinchem naar Leerdam en terug en haal altijd een kaartje. Nu was ik afgelopen zaterdag reeds in Leerdam en moest alleen de trein terug naar Gorinchem hebben (00.20) Ik werd opgehouden en zie de trein reeds staan en trek een sprint om de trein te halen en dit lukte wonderwel. In de trein aangekomen stap ik direct op conducteur af en leg de situatie keurig uit en vraag of ik bij hem kaartje mag kopen of dit ik dit snel ff in Arkel moet doen. Ik krijg daarop geen antwoord maar alleen of ik mijn ID wil laten zien. Ik denk geen probleem maar blijkt dat hij meteen een boete uitschrijft van € 53,05.
Ik had nooit maar dan ook nooit de intensie om zwart te rijden, fijne service!!

Zou graag willen dat de boete kwijt gescholden word en wil dan graag wel het enkeltje voldoen van € 3,05

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 september 2017 om 10:57 geantwoord

Beste Leot,

Wat vervelend dat je een boete hebt ontvangen in onze trein. De steward is verplicht deze uit te schrijven, ook al was het niet je bedoeling om zwart te rijden.

Je kunt via http://bit.ly/2gRQOjf bezwaar aantekenen voor je boete.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Leot