Klacht: Boete gekregen nadat mijn saldo eraf is gehaald door vergeten van uitcheck

op 24 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik (een dag later) heb een boete gekregen omdat ik niet genoeg saldo op mn OV-pas had staan doordat ik een dag eerder s\’ochtends was vergeten uit te checken ,s\’middags toen ik weer incheckte om naar huis te gaan checkte ik dus zonder het te weten uit wat ervoor zorgde dat toen ik dacht dat ik uitcheckte op plaats van bestemming ik dus eigenlijk weer incheckte wat ervoor zorgde dat mijn reistegoed voor de volgende dag verloren ging omdat er 10 euro vanaf werd geschreven, waardoor ik de volgende dag dus een boete kreeg en de des betreffende controleur geen begrip had voor mijn verhaal.

Gewenste Oplossing:

Als hier naar gekeken word , en men zich iets milder opsteld omdat wij als mensen gebonden zijn aan HUN systeem wat niet altijd feilloos werkt.
Ook komen we in een incasso mallemolen die echt niet vriendelijk is. 50 euro is nogal wat voor een minima die in de schulden zit en dan nog maar niet te spreken van eventuele verhogingen als men niet op tijd betaald. Ook heb ik het idee dat er veel geld word verdient aan al die boetes en dat de algemene tendens van controleurs is (hangt er een beetje af bij wie) omdat gelijk een boete uit te schrijven bij de eerste de beste mogelijkheid die zich voordoet , ik vind dat een onacceptabel mensonvriendelijk beleid van Arriva !

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 24 oktober 2017 om 11:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Alrik,

Wat balen dat je een boete hebt ontvangen. Helaas kan ik daar geen uitspraken over doen. Indien je bezwaar wilt maken, kun je dit richten tot de afdeling boetebeheer via https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/een-boete-die-ik-heb-gekregen.htm

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,
^NT
Webcareteam Arriva

Heeft op 24 oktober 2017 om 11:54 geantwoord

NIET GEACCEPTEERD ! dit is nu zo'n typische protocollen (goedkope opmerking) van Arriva waar niemand iets aan heeft ! Je moet gewoon doen wat er gezegd word anders je rug tegen de muur. Nou ik ben erg kwaad over de gang van zaken en dan te bedenken dat ik echt niet de enige ben ! Naar de rechter dan maar , maar dat heeft ook geen zin die rechters van tegenwoordig dwingen ook geen respect meer af. Kortom iedereen die een probleem heeft met Arriva is DE LUL en als je mazzel hebt aaien ze je een keer over de bol en schelden ze je je schuld eens kwijt ! Nou de Koekoek !

Alle klachten die gemeld zijn door Alrik