Klacht: Boete bij koop nieuwe woning!? Niet geïnformeerd door ING vooraf!

op 19 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Wij zijn momenteel bezig met de verkoop huidige woning en aankoop van een nieuwe woning.
Nu werd ik net gebeld door mijn Hypotheker met de melding dat ik een boete krijg bij vervroegd aflossen van mijn huidige hypotheek. Even een onverwachtte kostenpost van €4000,-!!

Op de ING forum zie ik dat hier heel veel mensen tegenaan lopen en dat de ING hier niet op reageert.

Wij zelf zijn niet gewezen op deze boete door de ING adviseur. Deze adviseur heeft ons ook erg belazerd. Hij werkte namelijk op kantoor van een zeer slechte makelaar die waaronder ons nog vele andere heeft gedupeerd. De adviseur van ING heeft ons maximaal laten lenen. Als destijds vrij jonge starters zijn we echt misleid. Deze adviseur van de ING heeft ons dus heel weinig geïnformeerd. Laat staan over deze boete bij aflos. Hij adviseerde ons maximaal 5 jaar te wonen en dan verder te verhuizen.

Het voelt na alle ellende dat de ING stiekem ons nog een trap na geeft. €4000,- is een fors bedrag.
hopelijk kan de ING coulance tonen gezien hun adviseur onder een hoedje speelde met een malafide makelaar. En ons daarin ook nog een niet heeft geïnformeerd als starters!

Bijgevoegd artikel van malafide bedrijf.

Als ING de boete laat vervallen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 19 mei 2017 om 17:09 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Ik kan me voorstellen dat deze boete rauw op je dak valt en dat je hier erg van baalt!

Helaas hebben we via dit kanaal geen inzicht in persoonlijke gegevens. Je kunt het beste contact opnemen met onze afdeling Hypotheken op telefoonnummer 020 22 888 88. Dan kunnen zij hier met je naar kijken. Ze zijn vanavond nog te bereiken tot 21.00 uur en morgen van 9.00 tot 17.00 uur. Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 19 mei 2017 om 17:41 geantwoord

Gebeld maar bieden geen oplossing. zitten maar stel studenten. Ik heb de naam van de adviseur wel gekregen deze zal ik persoonlijk nog benaderen. Anders ING directie een brief sturen met naam en toenaam.

Alle klachten die gemeld zijn door HenkWijk