Klacht: Boete

op 02 juni 2021 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn moeder is van Essent naar Vattenfall gegaan. Vattenfall zou een antwoord envelop sturen zodat de eindafrekening van Essent gestuurd kon worden. Na herhaaldelijk bellen en de belofte dat ze het zouden opsturen werd in het laatste contact de fout toegegeven en zou ook aan de pandemie liggen ze de boete zelf mag betalen terwijl de fout bij Vattenfall ligt.

Gewenste Oplossing:

Dat Vattenfall de belofte nakomt de fout ligt immers niet bij mijn moeder die hier de dupe van is. Dat ze de 250 euro waar ze recht op heeft terug krijgt

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Vattenfall

1 maand geleden - Goedemiddag, Dat kijken wij graag na. Wil je mij hiervoor de geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het IBAN nummer van je moeder sturen? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht E Boer

1 maand geleden - Goedemorgen, Moet ik die gegevens hier onder zetten?

Bericht van Vattenfall

1 maand geleden - Goedemiddag, Als je dat wil doen, heel graag. Dan kan ik je verder helpen. Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht E Boer

1 maand geleden - Hierbij de gegevens 11-6-1948 792

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

1 maand geleden - Goedemorgen, Bedankt voor de gegevens. Je moeder is vorig jaar klant geworden. We hebben eind juni 2020 het aanvraagformulier voor vergoeding van de boete van Essent opgestuurd per post. Dit hebben we niet retour gekregen. Hierdoor konden we het bedrag van de boete niet uitkeren. Hiervoor hebben we namelijk een kopie nodig van de eindafrekening. Inmiddels is het contract van je moeder weer gestopt. Omdat dit voor de einddatum is gebeurd, kunnen we de boete van Essent niet alsnog vergoeden. Een voorwaarde voor die vergoeding is namelijk dat het contract niet voortijdig wordt beëindigd. Ze heeft van ons inmiddels een eindafrekening gekregen met hierop een boete van € 100,-. Om haar tegemoet te komen, laat ik die boete vervallen. Ze krijgt een nieuwe eindafrekening. De € 100,- maken we deze week aan haar over. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht E Boer

1 maand geleden - Het probleem is dus ook dat mijn moeder dat formulier nooit ontvangen heeft dan kan ze niets retour sturen. Na herhaaldelijk bellen zou het steeds worden opgestuurd omdat er thuis gewerkt werd door de pandemie kon het langer duren. In het laatste contact word gezegd dat ze te laat is. Ze was nog klant toen ze gebeld heeft en de belofte gedaan werd het op te sturen. Dat ze vroegtijdig is weggegaan ligt niet aan haar maar aan essent de afspraak was daar pas klant te worden als het contract bij jullie afgelopen zou zijn. Dat zou allemaal geregeld worden. Dan word er gezegd overstappen loont in het geval van mijn moeder kost het een hoop geld.

Bericht van Vattenfall

1 maand geleden - Goedemiddag, Ons slogan is juist Blijven Loont, niet overstappen loont. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Wanneer je moeder nog een lopend contract bij ons had lopen, hadden wij uiteraard alsnog het formulier kunnen sturen en de kosten kunnen vergoeden. Dit kan nu niet meer, omdat zij weer bij Essent is. Wel kun je bij Essent nagaan of de eerdere kosten bij hun nog kunnen vervallen. Wij hebben de overstapkosten van € 100,- laten vervallen en die keren wij binnen 2 weken uit. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht E Boer

1 maand geleden - Het punt is dat mijn moeder nog klant bij jullie was toen herhaaldelijk beloofd is dat het formulier opgestuurd zou worden. Dat is door vattenfall niet gedaan. Er is door jullie een fout gemaakt. Dit alles speelde voor ze overgestapt is. Als de belofte nagekomen was had er niets aan de hand geweest. Beetje makkelijk om nu te zeggen dat ze overgestapt is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 02 juni 2021 om 14:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Het is natuurlijk erg vervelend dat het zo gelopen is. Ik zie dat we eind juni het aanvraagformulier verstuurd hebben. Waarom dit niet is aangekomen kan ik niet meer nagaan. Er is daarna geen contact meer over geweest. De aanvraag had overigens ook digitaal gedaan kunnen worden. We kunnen het nu niet meer vergoeden helaas. Daarom hebben we als tegemoetkoming onze boete laten vervallen. Je kan Enexis vragen of zij de oude boete willen laten vervallen.

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

Heeft op 02 juni 2021 om 15:05 geantwoord

Erg jammer dat Vattenfall fouten maakt en dit op het bordje van de klant beland die het overigens financieel niet breed heeft en het niet digitaal kan invullen. Ik vind het een vreemde gang van zaken

Alle klachten die gemeld zijn door E Boer