Klacht: Blokkade internet gamen niet in goed overleg op te lossen

op 16 mei 2016 over Sony in de categorie Electronica Merken

Omdat de klantenservice van Sony-Playstation geen mandaat heeft om onderstaande kwestie op te lossen, een poging op deze site:

Een kleine anderhalf jaar geleden heeft mijn zoontje vol trots en dolblij een Playstation 4 en FIFA aangeschaft. Omdat ik op dit vlak geen kennis heb, heeft iemand uit de straat e.e.a. geïnstalleerd, inclusief mijn creditcard gegevens. Mijn zoontje kreeg van mij toestemming om voor 20 euro fifa-punten te kopen. Toen ik na de aankoop direct aan hem vroeg hoe hij dit had gedaan, liet hij het zien en kocht hij onbedoeld nog eens voor 20 euro punten. Het verbaasde mij hoe gemakkelijk dit ging en ik verzocht Playstation per e-mail om mij te laten weten hoe ik dit kan voorkomen. Ik kwam hier namelijk zelf niet uit, ben hier heel erg onhandig in. Ik kreeg geen reactie. Eind mei 2015 werd er plotseling in enkele dagen 16x een bedrag afgeschreven van mijn creditcard, met een totaal van 589,84. mijn zoontje had van een vriendje begrepen dat bepaalde (andere) aankopen met spel/nep geld konden worden gedaan, helaas echte euro\’s dus….

Na contact en protest (ik had immers per e-mail eerder om hulp gevraagd, en niet gekregen) met de klantenservice van Playstation, een extern callcenter, hadden twee verschillende dames begrip voor mijn standpunten. Beide dames hadden echter geen mandaat om in goed overleg voor een passende oplossing te zoeken. Ik kon ook niet worden doorverbonden met een leidinggevende die wel mandaat zou hebben. De tweede dame gaf me het advies om de creditcard afschrijvingen terug te laten boeken door mijn bank, met als gevolg dat on-line gamen dan zou worden geblokkeerd. Zo geschiedde.

Op dit moment verkeren we nog steeds in een impasse. Mijn zoon kan pas weer internetgamen als er 589,84 wordt betaald, circa 200 euro meer in vergelijk met de aanschaf van een nieuwe Playstation, geen optie dus. En Sony/Playstation loopt aardig wat inkomsten mis doordat na bovengenoemde geen enkele aanschaf meer is gedaan. Een oplossing is voor beide partijen dan ook een win-win situatie.

In een vergelijkbare situatie bij een kennis (met Nintendo aankopen) is gesetteld met (eenmalig) een aantal procenten vergoeding, uitleg over bescherming (inmiddels in deze kwestie niet meer nodig) en een laatste waarschuwing. Wie o wie van Sony/Playstation zorgt in deze kwestie voor een passende oplossing? Wie heeft wel mandaat?

Communicatie met Playstation inzake deze kwestie is destijds geregistreerd onder id pascalhuv2003. Mijn zoontje kijkt met grote belangstelling uit naar een oplossing.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht JPHuv

7 maanden geleden - Nog steeds geen reactie van Sony................... Teleurstellend.

Alle klachten die gemeld zijn door JPHuv