Klacht: Blokeren communicatie

op 14 mei 2016 over William Schrikker Groep in de categorie Zorginstellingen

Na meer dan 6 maanden voor een zeer ernstig gehandicapt pleegkind gezorgd te hebben. Hebben we moeten besluiten als pleegouders hiermee te moeten stoppen. We kunnen niet anders. Geen ondersteuning, echt 0,0 van de William Schrikker groep.en geen vertrouwen meer in, in elk geval, de afdeling Jeugd Bescherming.van de William Schrikker
Voor ons ongelooflijk, Na 20 jaar pleegouder te zijn geweest voor KOMPAAN, Na 20 jaar zeer prettige samenwerking, 20 jaar pleegouder waarvan 12 jaar voor een zeer ernstig gehandicapt kind kunnen we alleen maar zeggen dat we al die jaren op een geweldige fijne wijze zijn ondersteund. We werden vrienden.
Met de William Schrikker Stichting verliep het heel anders.

Nog voordat het Kindje bij ons werd geplaatst werd ons door de gezinsvoogd al verteld dat pleegouders die een PGB aan vragen voor een pleegkind fraudeurs zijn. Terwijl elk ernstig gehandicapt kind dit nodig heeft.

Hierna het een na het andere onbegrip: Rondom voogdij, machtigingen, PGB/WMO aanvragen. Medisch protocol, communicatie, etc etc

De druppel die de emmer deed overlopen deed zich vorige week donderdag/vrijdag voor. toen we begrepen dat tenminste 1 open gesprek tussen ons en de afdeling JB van de William Schrikker door deze afdeling werd geblokkeerd.

Ons pleegkind heeft 24 uurs zorg nodig. Dit is niet iets wat wij zeggen. Nee zie ook de rapportages van de verschillende artsen. 24 uur is dag en nacht zorg. Dit kunnen we niet alleen. We hebben hier hulp bij nodig.
Hulp, niet alleen in vriendelijke woorden. mar ook hulp bij het snel een daadkrachtig aanvragen en onderteken, laten ondertekenen van WMO/PGB/pleegoudervoogdij/medische protocollen etc.

De afdeling JB van de William Schrikker voelt zich niet verantwoordelijk.
Geen ondersteuning bij WMO/PGB aanvragen.
Geen ondersteuning Bij protocollen
Geenondersteuning bij een aanvraag pleegouder voogdij. (dan kunnen we immers zelf alles regelen)
geen ondersteuning bij het machtigen van ons als pleegouders als het gaat over aanvragen.

De William Schrikker groep laat kinderen hiermee op verschrikkelijke wijze in de kou staan!.

Op het moment dat ons pleegkind alle nodige hulp krijgt en ouders/pleegouders hierbij alle nodige ondersteuning krijgen.
Als er geluisterd wordt naar argumenten. Weer open kan worden gecommuniceerd.
Helemaal mooi zou het zijn als er weer eens initiatief en daadkracht wordt getoond. Dat zou je toch mogen verwachten van de William Schrikker Jeugd Bescherming?

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over William Schrikker Groep

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over William Schrikker Groep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Boelaars