Klacht: Veel te dure boeket, waanprestatie en arrogante huiding verkoper erna.

op 28 oktober 2013 over Bloemsierkunst Ad Hosman in de categorie Bloemen

Ik ben er nog niet bijgekomen v.d. gebeurtenis van deze bloemist, wat een feest gaat moeten zijn is een treurnis geworden met veel negatieve emoties voor de klant. Voor onze zilveren huwelijksjubileum (25 j.) had mjn man met alle beste bedoelingen een wit boeket besteld in de winkel aan de Nachtegaalstraat 71 in Utrecht. Dat in overleg met een verkoopster zonder foto’s gezien te hebben e.d.
Op de dag kreeg ik het boeket en was ontzetten teleurgesteld – een erg klein boeketje met 5 grote rozen erin waarvan de buitenste bladeren al aan het verwelken waren. In het midden zaten andere bloemetjes, die zo hard in elkaar ‘geperst’ waren door de lint rondom de stengels dat ze gekneusd leken. Dat bleek ook zo toen ik ze later ‘bevrijd’ had v.d. lint die overdreven strak rondom de stengels gewikkeld was. Het boeketje was erg doorsnee, je ziet soms mooiere boeketten op een markt, er was geen liefde en/of creativiteit te bespeuren bij het maken ervan, de bloemist had blijkbaar zijn ziel en zaligheid niet erin gestopt.
Ik was echt niet blij mee en ben terug naar de winkel gegaan, daar ben ik te woord gestaan door ene * die vanaf de 1-e moment een zeer arrogante houding toonde. ‘U bent niet blij met het boeket mevrouw? Jammer dan, dat is het boeket die uw man besteld heeft! U vindt de grote rozen niet mooi uitzien? Dan heeft u totaal geen verstand van rozen! Ik ga er niets aan doen mevrouw, en wens u een fijne dag. Daaaaaag.’
Volledig verslagen verliet ik de winkel, met de lelijkste en veel te duur boeketje (€33,50), mijn dag was volledig verpest. *  bedankt!
Mijn vermoedens over de versheid v.d. 5 grotere rozen in het boeket bleek juist (al had ik daar volgens *  geen verstand van), na 2 dagen waren er 2 van bruin van kleur en verwelkt, na nog 1 dag gebeurde dat ook met de andere 3. Weg boeket, na 5 dagen, al waren dat volgens * de mooiste rozen die er bestaan, uit Peru! Wat koop ik nou, als klant, daarvoor? Ik hun iedereen zijn boterham, maar je kan ook overdrijven – voor een hoog bedrag een waanprestatie leveren en daarmee geen last van je geweten hebben is ook een PRESTATIE! Ad Hofman BLOEMSIERKUNST heeft zijn naam niet waar gemaakt. In tegendeel, het heeft de dag en ons feest volledig verpest, niet alleen door het geleverde waanprestatie, maar ook door de zeer arrogante houding van *, hij had makkelijk een andere boeket kunnen aanbieden, uit klantvriendelijkheid en coulance. Helaas, helaas, dit is de laatste bloemist in Utrecht waar voortaan naartoe zal gaan, mijn man idem dito. Als je €33,50 voor een mini boeket betaald, die na 5 dagen al weggegooid moet worden, is dat niet meer dan logisch.

Geld terug of een andere boeket kosteloos aanbieden ter compensatie.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bloemsierkunst Ad Hosman nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bloemsierkunst Ad Hosman in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door kham