Klacht: Blessure

op 05 mei 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Op 10 Februari ben ik geblesseerd geraakt. Normaal ging ik 3 a 4 keer per week naar de sportschool. Dus had ik een abonnement afgesloten voor 1 jaar.

Nu heb ik door mijn blessuren al 3 maanden niet kunnen sporten, maar er is bij basic fit geen mogelijkheid om t abonement stil te leggen. Ik heb dus 3 maanden betaald voor niks.

Ik zou het prettig vinden als ze mij die drie maanden niet hadden laten betalen. Maar het abonement stil hadden gelegd. Dat ik dis verplicht zou zijn na 3 maanden wer te gaan betalen en die 3 maanden na mijn abonement dus langer door loopt. Hierdoor betaal ik niet voor iets wat ik niet kan gebruiken, en krijgt basic fit toch het jaar sport abonememt waar ik mee akkoord ben gegaan.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 05 mei 2017 om 12:08 geantwoord

Beste D. Goverde,

Bedankt voor jouw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat jij door een blessure niet hebt kunnen sporten!

Het klopt dat er jammer genoeg geen mogelijkheid bestaat om het lidmaatschap tijdelijk on hold te zetten. Als leden echt nooit meer kunnen sporten, vragen wij om een medisch attest, waarna het lidmaatschap wordt beëindigd met een opzegtermijn van 30 dagen. Omdat het voor jou tijdelijk was, kon dit niet gerealiseerd worden.

Ik begrijp dat dit als vervelend ervaren wordt, wanneer je lidgeld betaalt, en geen gebruik kan maken van de faciliteiten!

Ik zal jouw suggestie aankaarten, zodat dit eventueel in de toekomst gerealiseerd kan worden.

Ik wens je een fijn weekend toe!

Jessica van Basic-Fit

Heeft op 05 mei 2017 om 12:13 geantwoord

Ik vind het prettig dat er na gedacht word over de toekomst. Maar natuurlijk is mijn probleem daar niet mee opgelost. Nu snap ik dat u daar niets aan kunt veranderen. Na 3 maanden niet gefitnesst te hebben kan ik mijn pasje niet vinden. Nu verwachten ze ook nog van mij dan ik €15 ga betalen voor een nieuw pasje. Erg jammer van hun regelingen.

Bericht van Basic Fit

6 maanden geleden - Beste D. Goverde, Bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp dat dit inderdaad niet jouw probleem oplost, hier kan ik niet veel in betekenen zoals jij aangeeft. Wat ik wel voor je kan betekenen is dat jij geen € 15,- hoeft te betalen voor een nieuw pasje. Ik ga een QR-code sturen naar jouw opgegeven e-mailadres, of je kan mijn bericht laten zien bij de balie van jouw home-club Eindhoven Aalsterweg. Fijn weekend alvast! Met vriendelijke groet, Jessica van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door DGoverde