Klacht: BKR registratie aanpassen

op 28 april 2017 over ING in de categorie Banken

Beste,

Bij het aanvragen van een hypotheek kregen we te horen dat er een BKR Registratie A3 vermeld stond via de ING. Nu hebben we via het incasso buro vd ING het opstaande bedrag betaald. Het zou dan zo moeten zijn dat de A3 registratie aangepast dient te worden naar Hersteld. De ING verwijst naar het incasso buro Vesting Finance en zij weer naar de ING. Het BKR geeft ook ING aan. Wat nu? Wij dienen voor 5-5-2017 een goedgekeurde hypotheek in te leveren. Graag uw reactie/hulp. Want alle partijen geven niet thuis.

Wanneer de registratie is aangepast naar Hersteld.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 april 2017 om 10:23 geantwoord

Beste Ingrid,

Wat vervelend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd! Ik kan me voorstellen dat je er meer over wilt weten.

Mooi dat je het openstaande bedrag inmiddels hebt betaald aan Vesting Finance. Deze partij moet dit dan nog met ING verrekenen. Zodra we dit binnen hebben kunnen we de A3 codering een einddatum geven. Dit betekent echter niet, dat je dan meteen weer een 'schone lei' hebt. Een A3 codering blijft namelijk 5 jaar na de einddatum nog genoteerd staan bij het BKR.

Zo zijn de wettelijke regels dus daar kan ING geen invloed op uitoefenen.
Als je wilt weten of je aflossing inmiddels bij ING is vereffend, kun je navraag doen bij onze Afdeling Achterstanden. Het telefoonnummer is 058 234 00 65.

Vriendelijke groet,

Hilde
ING Webcare

Heeft op 28 april 2017 om 12:07 geantwoord

Helaas komen wij met dit telefoonnummer ook niet verder. Zij kunnen ons niets vertellen of de registratie is aangepast.

Heeft u een ander nummer die wij kunnen bellen die het dossier kan inzien?

Bericht van ING

6 maanden geleden - Wijzigen Beste Ingrid, Dat is erg jammer. Misschien dat de Afdeling Lenen je kan helpen. Gebruik daarvoor deze link https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=freecall&subscrid=esjvw6jnya, zodat we je kunnen opbellen. Ik hoop dat het zo lukt. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door IngridD1