Klacht: Schandalige behandeling gehad van medewerker Strating Kids

op 23 december 2017 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Hierbij wil ik het arrogante gedrag van ene medewerker genaamd Sacha bij de bijenkorf in Rotterdam melden. Ook wil ik de bijenkorf erop attent maken dat ze in geen enkele situatie hulp of compensatie hebben geboden op mijn probleem, wat nu dus een klacht is geworden. Deze mevrouw werkt onder de bijenkorf voor Strating Kids. Strating Kids is een boetiek soort stand achtig iets wat babyspullen verkoopt in de bijenkorf.

Nu heb ik een probleem. Mijn vrouw had ergens begin juni een paar baby slofjes van Hugo Boss bij de bijenkorf (Strating Kids) in Rotterdam gekocht. Onze zoontje is op 25 juli geboren en de slofjes kon hij pas sinds afgelopen maand aan omdat ze ervoor gewoonweg te groot waren. De slofjes hebben bij de enkel gedeelte elastiekjes vanbinnen zodat ze niet van de voetjes vallen. Nu is van 1 van de slofjes het elastiek ervan, na nog net een maand gebruik, gebroken en valt het slofje telkens van het voetje van mijn zoon. Dat verwacht je natuurlijk niet van een merk die ZO groot en bekend is en waar men van verwacht dat het kwaliteit moet zijn. Maar goed, kan gebeuren. Wij met de slofjes en bon terug naar de bijenkorf. Op de kinderafdeling de situatie uitgelegd en vervolgens doorverwezen naar het eilandje van Strating Kids op dezelfde verdieping waar de slofjes zijn gekocht. De mevrouw die ons naar Strating Kids bracht was heel vriendelijk, maar dat kon ik zeker niet zeggen van de 2 personen bij Strating Kids. De mevrouw die ons daar bracht legde kort uit wat het probleem was aan de medewerkers van Strating Kids en ging vervolgens weer terug naar haar eigen afdeling. Deze 2 personen van Strating Kids keken elkaar aan van ‘ga jij het afhandelen of niet’. Uiteindelijk besloot mevrouw Sacha om de taak op zich te nemen en keek enkel naar de datum van de bon. Een blik op de slofjes of een toelichting van mij was blijkbaar niet nodig. Het enige wat ze op een heel onvriendelijke manier kon melden was: ‘Meneer hier gaan wij helaas niets voor kunnen doen, want het staat ZWART OP WIT dat ze van begin juni zijn’. Ze dacht misschien wel dat ik achterlijk was en dit niet zelf kon bedenken. Het ging mij ook niet om de datum wanneer ze gekocht waren, maar meer om de logische verwachting van mij dat partijen die onder een groot en bekend warenhuis als de bijenkorf actief zijn, hun klanten met de beste service kunnen bijstaan. Maar door de manier hoe zij dit aangaf kon ik voor al die andere mensen die daar stonden wel door de grond zakken. Alsof ik haar iets heel onbeschofts wilde vragen en dat zij hier fel op reageerde. Precies dat straalde ze uit. Gelukkig dat er nog mensen waren die in de rij stonden en het hele verhaal hadden gehoord en die meteen aangaven van hoe onbeschoft haar benadering was. Dat gaf mij een wat rustiger gevoel, want ik begon te koken op dat moment. Ik vroeg direct waar ik een klacht kon indienen en daarop gaf zij doodleuk het antwoord: ‘Ja dat kan bij mij’. Ik hield het daar in de winkel voor gezien doordat ik even geen vertrouwen meer in alle inzitenden van dat hebouw meer had, liet alle spullen staan die ik wilde kopen en verliet de winkel met haar naam en de naam van de (on)verantwoordelijke afdeling.

In principe gaat het mij niet om die 40 of 50 euro die mijn vrouw destijds heeft betaald voor de slofjes. En ik wil ergens ook wel snappen dat door de drukte van de komende feestdagen medewerkers in winkels geirriteerd kunnen zijn. Ik wil nog net niet gaan denken dat het aan mijn uiterlijk lag, want door die houding en manier van praten kwam dat zelfs bij me op. Maar die medewerkers zijn daar niet voor niets aangenomen. Ik had van een warenhuis als de bijenkorf verwacht dat het met professionele mensen in zee ging om service te bieden aan haar klanten en diezelfde klanten niet als honden of als een stuk vuil te behandelen. Want zo voelde ik me even wel toen ik daar voor die Sacha stond. Dit verwacht je gewoon niet. En dit doe je ook niet met je klanten. Als een van mijn medewerkers dit in mijn winkel zou doen, dan was de carriere van diegene in mijn winkel definitief afgelopen. Een beetje begrip en professionaliteit zeg.

Ik ben pas tevreden als die Sacha persoonlijk haar excuses aanbied aan mij en mijn vrouw en wanneer mijn probleem met de slofjes opgelost zijn. Tot die tijd is het over met de bijenkorf voor mij.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

Bericht van Bijenkorf

1 jaar geleden - Geachte heer Yavuz,Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u op een dergelijke wijze ter woord bent gestaan en uw klacht niet in behandeling is genomen. Mijn welgemeende excuses hiervoor! Wij zullen dit uiteraard met de betreffende afdeling bespreken. Ik stuur u graag per e-mail verzendinstructies toe om de Hugo Boss slofjes naar ons op te sturen, zodat wij uw klacht alsnog in behandeling kunnen nemen.Ik wens u voor nu nog fijne feestdagen toe.Met vriendelijke groet, Farah

Reactie van de melder van de klacht k.yavuz

1 jaar geleden - Beste Farah,Hartelijk dank voor je reactie. Gelukkig bestaan er nog wel mensen die begrip kunnen tonen en mensen normaal te woord kunnen staan. Hier kan Sascha nog wat van leren.De gegevens die nodig zijn om de slofjes op te sturen kunnen gemaild worden naar kemal.yavuz@live.nl Ik verneem graag je reactie.Nogmaals bedankt.Met vriendelijke groet,Kemal Yavuz

Reactie van de melder van de klacht k.yavuz

1 jaar geleden - Beste Farah/Bijenkorf,Tot op de dag van vandaag heb ik nog niks vernomen van u na uw laatste bericht van vorige week. Graag ontvang ik alsnog de gegevens waar de slofjes naartoe gestuurd mogen worden. U kunt hier het e-mailadres kemal.yavuz@live.nl voor gebruiken.Met vriendelijke groet,Kemal Yavuz

Bericht van Bijenkorf

1 jaar geleden - Geachte heer Yavuz,Mijn oprechte excuses dat u nog geen mail hebt ontvangen! Ik zie dat er een foutje is gemaakt met het e-mailadres. De mail ga ik direct opnieuw versturen, we zien de slofjes binnenkort graag tegemoet.Met vriendelijke groet, Kyra

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 21 januari 2018 om 23:33 geantwoord

Geachte heer Yavuz,

Ik zie dat onze specialist de klacht behandeld heeft en het aankoopbedrag naar u is teruggestort. Wij hebben dit ook aan de leidinggevende op de afdeling gemeld. Deze zal dit intern bespreken met de betrokken medewerker. Ik vind het oprecht heel erg spijtig, dat u het bezoek aan de Bijenkorf zo hebt moeten ervaren en bied u hierbij mijn welgemeende excuses aan voor het ongemak.

Ik wens u nog een heel fijne avond toe!

#bcare/Scott

Alle klachten die gemeld zijn door k.yavuz