Klacht: Bij 12MB gebruik internet bundel van 50MB al op?!

op 25 maart 2013 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Deze maand heeft Simpel mij bij het verbruik van 12MB gemeld dat mijn bundel van 50MB op is en dat elk verbruik meer mij extra geld gaat kosten. Dit heeft volgens hun alles te maken met afronding. 12 MB naar 50 MB flinke afronding. De verbruikte 12 MB wordt bevestigd op de site van Simpel in de belspecificatie en ook het tellertje op mijn telefoon staat hier op. Meerdere mails gestuurd. Telefonisch contact gehad. Steeds zelfde standaard antwoord heeft met afronding te maken. De eerder maanden klopten wel. Ben vanaf januari bij Simpel in januari 600Kb over de bundel moest hier voor wel afgerond 50Mb betalen. Maar oke klopte wel. In februari ruim 30Mb verbruikt. Keurig mijn standaard 50 Mb betaald niets aan de hand. Nu in maart bij 12 MB een melding dat het op is. Dit klopt dus echt niet en een afronding lijkt me duidelijk onmogelijk!

Dat er erkend wordt dat het niet klopt en dat ik gewoon weer mijn internet kan gebruiken zonder extra te moeten betalen. Dus gewoon van de 12 MB waar hij nu op staat naar de 50 MB waar ik recht op heb. Heb voor de zekerheid mijn internet maar uit gezet. Volgens Simpel ben ik al over het tegoed heen dus zou betekenen dat ik zelfs nog eens 50 MB extra moet gaan betalen. Ga ik niet pikken!!!

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Simpel een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 29 maart 2013 om 11:51 geantwoord

Klant is per email geïnformeerd:
Dataverbruik binnen en buiten de bundel in Nederland wordt naar boven afgerond per 100 kb per sessie. Bij meerdere sessies op internet die weer worden afgesloten vindt die afronding plaats.

Alle klachten die gemeld zijn door AKurpershoek